V

Valkyriaa

Jag har en varmblodstravare som har tappat mycket hull under vårkanten, tidigare har det inte varit några problem att hålla honom i fin form. Men nu kom våren..
Har ändrat foderstaten för ett tag sen och märker skillnad, men det är fortfarande en bit kvar. Visserligen kommer gräset att göra sitt så småningom men tills dess vill jag hjälpa honom ännu mer på traven!
Har nu fått ett tips om att använda fölmix (i det här fallet från Wollers eller nåt liknande företag). Det ska tydligen vara bra för tunna hästar.
Har dock hört från ett annat håll att jag ska vara väldigt försiktig med fölmixen, för det är ju egentligen inte tillverkat för vuxna hästar som har slutat växa..
Nu vill jag höra era åsikter och erfarenheter av fölmix! :D
Positivt eller negativt?

Sv: Fölmix

Kan rekomendera något liknade!
Eggersmann avelsmüsli. Innehåller 115g smb/kg och 13,6 mj.
Gå in på deras hemsida och kika.
Kan även rekomendera Eggersmann vital/senior müsli. Använder den själv till mina pållar som har mycket energi och lätt tappar hull.

Lycka till

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö jag har en äldre Kwpn-valack, han blir 24 nästa helg. Han har alltid varit ganska lättfödd men samtidigt behövt ha mer protein än...
Svar
18
· Visningar
3 091
Senast: Lager
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
7 620
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka