folk som stjäl och gör intrång

nightcrawler

Trådstartare
FY F-N va jag är less nu :cry: Fjädergrindarna i paddocken är borta nån har ställt fram alla hinder för löshoppning. Någon har alltså användt paddocken, någon som inte har där att göra. Jag är så less :( varför tror folk att bara för att det finns en ridbana så är det fritt fram att använda den hur som helst utan lov och utan att det kostar något :confused: min plan är nu att spika i hop en grind och sätta ett lås på den och förvara nyckeln hos mej och sen sätta ett schema på paddocken. vad tror ni? kan det funka?
jag tar gärna emot fler ideer om ni har.

kanske skulle sätta min hund att vakta :idea: :devil: he he

Sv: folk som stjäl och gör intrång

Väldigt tråkigt att inte få ha sin egen paddock ifred. Låter som en bra ide med hänglås o grind. Men schema, varför ska du lägga fram det om det är din paddock? Eller äger du den tillsammans med andra?

Grind, kedja och kombinationslås.

Ett plakat vid grinden (sätt det redan idag, grind eller inte) att olovligt bruk av paddocken debiteras med 500 kr per person och gång. Då har du ju i alla fall rätt att skicka faktura om/när du kommer på vem det är. De är upplysta om kostnaden.

Vem tusan går in i en paddock om det kostar 500 sura spänn att var där och vända? Liksom...

Grind, kedja och kombinationslås.

Ett plakat vid grinden (sätt det redan idag, grind eller inte) att olovligt bruk av paddocken debiteras med 500 kr per person och gång. Då har du ju i alla fall rätt att skicka faktura om/när du kommer på vem det är. De är upplysta om kostnaden.

Vem tusan går in i en paddock om det kostar 500 sura spänn att var där och vända? Liksom...

super bra :idea: bra svar .....

Har själv haft problemet på ett ställe, det upphörde HELT när anslaget kom upp. Trots att paddocken inte var låst...

det lät som en bra idè med kombinationslås, slippa krångla med nyckel. att jag inte tänkte på det innan. ska sätta en skylt åxå tror jag.

Sassiball: vi är ett stall som delar på paddocken. jag hyr den och dom betalar mej för att få använda den.

dom vet reglerna som gäller så jag vet att det inte är dom, dessutom så är 2 på semester och resten vet jag vad dom har gjort. så ingen är oskyldigt anklagad

Förra sommaren blev vi av med en del saker i och kring vårt stall, under betesperioden. Hästarna går på bete på annat ställe, så vi är ju inte dagligen i stallet då.

Någon hade tagit fjädergrinden till ena hagen, skruvat bort alla isolatorer som satt längs stallets baksida för eltrådarna, samt- inte minst.. snott vår soptunna!!
En soptunna som var en gammal färgtunna eller liknande!! :eek:

Man upphör aldrig att förvånas över folk.

Vi har folk(?) :devil:här i närheten som stjäl allt de behöver...elaggregat, grindhandtag och annat smått o gott - alla vet vilka de är, men ingen har fått dit dom på bar gärning...ännu...

Det är för j*vligt att folk inte kan skilja på ditt o mitt...

Vi har också såna folk i stallet som inte har råd att köpa nya grejer, stjäl det som de vill ha av oss och sedan hävdar att det är deras, trots att vi märker grejerna... Då det endast är en till hästägare i stallet är det inte svårt att räkna ut vem det är men när vi ifrågasätter blir det ett jävla liv att vi anklagar personen utan att ta reda på fakta... Jada, jada jada...:crazy: Är jäkligt trött på det. Och sådana saker som de inte har råd att lägga pengar på men som vi tycker att vi behöver - sadeltvål, olja, linniment, jodopax... Det är bara att ta hur som helst tydligen. Vi har börjat låsa grejerna men ibland glömmer man nåt framme och då verkar det som att det gör ingenting att man tar till exempel lite av glanssprayen... Vi märker säkert ändå inget. Fast det gör vi ju...:grin:

Förra sommaren blev vi av med en del saker i och kring vårt stall, under betesperioden. Hästarna går på bete på annat ställe, så vi är ju inte dagligen i stallet då.

Någon hade tagit fjädergrinden till ena hagen, skruvat bort alla isolatorer som satt längs stallets baksida för eltrådarna, samt- inte minst.. snott vår soptunna!!
En soptunna som var en gammal färgtunna eller liknande!! :eek:

Man upphör aldrig att förvånas över folk.

Eller det som hände oss, någon stal alla täcken i stallet, inklusive dem som satt på hästarna... :cool:

*knapplån*

Hade inte Snuffsan likadant problem för nått år sen? Tråden finns väl kvar, gav MÅNGA skratt, finns nog tips i den.

Jo men lite så..

Ni har inte möjlighet att sätta en liten webcam i nått fönster som vetter mot ridbanan eller så?

inga sånna möjligheter, ridbanan ligger inte vid stallet utan en bit därifrån

Sorbe:när du nämner det så tror jag att jag kommer i håg den. ska genast söka efter den.

Lite OT, Men måste man inte upplysa om att paddocken är videobevakad om man har en Webcam sittande?

Att folk inte kan skilja på mitt & ditt - Själva har vi blivit bestulna på kilovis med kraftfoder senaste veckorna!

Jag & sambon reagerade på att en Groov-säck tog slut väldigt fort - När jag sedan skulle öppna nästa säck och tagit det hästen skulle ha knölade jag ihop säcken (Är höggravid och kunde inte hälla över det i tunnan) Nästa dag står säcken öppen och någon har tagit ett par rejäla skopor.

Sambon hällde över det i tunnan, slätade till ytan för att se om något mer försvann - Nästa dag syntes det att någon tagit några skopor! Då skrev vi en lapp och la i tunnan "Att detta är vårt kraftfoder - Köp eget"

Dagen därpå stog det två säckar krafft - Då har personen köpt eget! Efter att ha lagt ut "fällor" vet vi att det var stallägaren som tog av vårt foder och gav en annan inackorderad häst som hon har ansvar för, då ägaren är bortrest.

Om någon har slut på sitt foder och man FRÅGAR innan lånar vi gärna ut tills man köpt eget och "betalar igen" Man har ingen lust att försörja andras hästar - Det är nog dyrt ändå!

Jo, jag hade en tråd om detta för något år sedan. Men jag pallar inte söka efter den.:crazy:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka