Fölbenfrågor(?????)

F

Falk

Nu ska vi se om någon förstår vad jag skriver. Mitt föl som är två och en halvmånad har något konstigt fenomen på gång med senan som går ovanför hasen (jag har försökt att hitta vad den heter utan lycka)....Varje steg hon tar ser det nästan ut som om senan knäpper...Alltså om man står bakom henne när hon går så knäpper senan utåt på båda bakbenen i varje steg...Hoppas någon förstår :confused: :).....Nu undrar jag alltså om det ska vara så här??? Hon är inte halt eller varm.....Tacksam för svar

Akillessenan menar du nog? Det är hästarnas "hälsena".

Är du säker på att det är där problemet sitter?
Låter mest på din beskrivning som att fölungen skruvar med sina bakhovar när den går - eller?

Tack för svaret :)

Så det var så den hette ;).....Hon skruvar inte bakhovarna, jag tänkte också att det kunde vara det, men jag har studerat henne idag och hon går väldigt "normalt" förutom detta "knäppande"....Enligt hovslagare och veterinär så har hon väldigt raka, jämna fina ben, men det här har uppkommit de senaste två veckorna.....Har du några fler tankar :confused: ;)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2
Svar
22
· Visningar
834
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 398
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 397
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 609
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar