Jag har ett 6 månaders stoföl (islandshäst) hos mig som tyvärr blev moderlös vid 3 veckors ålder pga att mamman blev så sjuk att man tvingades avliva henne, för att fölet skulle slippa stå ensam fick hennes ägare flytta hem henne till mig och mina sto med föl. Vi satte henne ihop med min gamla Molly (26 år, shettis) och Molly tog på sig att vaka över detta lilla föl och när fölet lärt sig ta Salvana ur hink fick dom gå med resten av mamma/barn gruppen där dom fortfarande går, hon bor i egen box på natten för där tycker Molly att gränsen går (shettisar och mat ) så långt är allt frid och fröjd! Nu har den lilla damen fått för sig att hon ska hänga/luta sig på mig när vi går till och från hagen vilket är urjobbigt då hon ju är ganska tung plus att hon har börjat att kasta sig bakåt när man ska ta av henne grimman i hagen (inte i boxen) för att komma ur grimman snabbare kan jag tro? hon står kvar när grimman är av så hon rusar inte iväg när hon blir fri! Har tidigare inte haft problem med så unga hästar och ber nu alla kunniga här på Buke om tips och råd för att få henne att sluta med sina nya "trix"