Foglossning, men inte gravid?

nordsvensken

Trådstartare
Som vanligt är det buke man först vänder sig till! :smirk:

Kan man få foglossning utan att vara gravid, och varför?

I gårmorse så hade jag helt plötsligt fruktansvärt ont i fogarna bak, vad tusan, dottern föddes ju för 13mån sedan! Jag hade svår foglossning under graviditeten, och nu efteråt har jag kännt av den främre fogen ngt, framförallt vid mensdax. Men vad är det som händer nu? Lika ont nu som under graviditeten, i fogarna där bak. Och ja, jag vet med 200% säkerhet att jag INTE är gravid igen...
 
Sv: Foglossning, men inte gravid?

Vissa kan ha problem ända upp till ett år efter förlossningen. Troligtvis beror det på att man belastar fel under läkningsprocessen, tex: bär barnet på höften, lyfter/skjuter tunga saker (barnvagnen osv), när man ammar så kanske man spänner sig osv osv. Jag tycker du ska gå till läkare för en koll.
 
Sv: Foglossning, men inte gravid?

Min sambo drog loss en massa ligament "där nere" När han drog loss finkan ur isen förra vintern, så vi har benämt honom som sveriges enda man med foglossning..
 
Sv: Foglossning, men inte gravid?

Ja, du kan ha problemen länge efter du fött som jag har förstått.
Speciellt om du inte tagit det lugnt ett halvår efter förlossningen.
 
Sv: Foglossning, men inte gravid?

Ja det kan man. Jag känner fortfarande av mina fogar ibland trots att det är nästan sex år sen yngsta barnet föddes :(
 
Sv: Foglossning, men inte gravid?

Men jag har ju inte haft ont i dessa bakre fogar på över ett år nu. Och helt plötsligt är de jättedåliga! Snart får jag plocka fram kryckorna igen. Åh, jag blir så ledsen, orkar inte ha ont jämt! Som om det inte räcker med reumatism, höftskada och kronisk inflammation i ett muskelfäste i ryggen. :cry:
 
Sv: Foglossning, men inte gravid?

Jag fick diagnosen foglossning efter en rejäl vurpa på is då jag landade platt på rygg. Och jag har aldrig varit gravid eller fött barn. :D
 
Sv: Foglossning, men inte gravid?

Jag har fortfarande ont efter min foglossning, sonen är snart 15 månader och jag känner av foglossningen så gott som varje dag. Inte på samma sätt som när jag var gravid utan lite mildare.. Men det är tråkigt för jag belastar min onda rygg fel och får ondare.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu vänder jag mig till det allvetande Buke för lite råd och tips. Jag har problem med min mage och behöver hjälp att lista ut både hur...
Svar
7
· Visningar
871
Senast: ginnies
·
Gravid - 1år Min son föddes i juni förra året och min foglossning försvann nästan direkt efter förlossningen. Jag började få ont runt vecka 20, först...
Svar
3
· Visningar
1 864
Senast: Mabuse
·
L
Hästmänniskan Har du haft foglossning och ändå ridit? Jag är gravid, bara i v 16 men börjar redan känna av fogarna bak vid korsryggen/svanskotan...
Svar
13
· Visningar
5 980
Senast: lakshmi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp