Förvirrad....

Status
Stängd för vidare inlägg.
K

KingofApril

Gjorde ett gravtest i tisdags. Hjälp mig nu bukisar har inte kunnat tänka på annat. Var ett jätte tydligt plus och strecket syntes som det skulle i kontrollrutan. Sambo och jag blev jätte glada.. Vi kollade på film och sen gick jag och la mig. vaknade på natten och hade ont i magen och behövde gå på toa. Och det kom lite blod. Blev jätte rädd. Kan det ha vart missfall det för det inte vara. Men om det skulle vara missfall så skulle det väl komma mycket blod? Det här kunde jag torka bort med papperet liksom. Och jag har ont i magen som mensvärk. men det är kanske normalt? Hjälp mig är helt förvirrad.. Ska jag ringa gynekologen och beställa en gynundersökning?
 
Sv: Förvirrad....

Beställ tid du, men vad jag har förstått så är det ganska vanligt med små blödningar i början och värk liknande mensvärk
 
Sv: Förvirrad....

Hej!
Jag har haft en liknande fråga inne för några veckor sedan. Titeln är blödningar tidigt i graviditeten. Där fick jag flera bra svar.

Jag testade positivt i v 5, fick en liten blödning i v 6 och fortsatte ha bruna flytningar hela den veckan. Ringde till gyn och fick en tid i v 7, då såg det att det fanns ett litet embryo därinne. Jag har inte blött sedan dess. Men man kan blöda av och till första veckorna utan att det är farligt. Det kan också vara ett tecken på att något gått fel så det är väl bara att vänta och se.

Från v 6 kan de se hjärtslagen på vaginalt ultraljud och då vet man ju om det finns något levande där inne.

Så boka tid om du fortsätter blöda och är orolig.

Till mig sa de på gyn att om jag började blöda mycket eller fick riktigt ont fick jag komma in direkt.

Lycka till/ Valborg nu i v 9
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 201
Senast: Tora
·
Kropp & Själ Jag har redan kontakt med läkare och har gjort flertalet prover de senaste månaderna utan något precist svar på vad som kan vara fel...
Svar
4
· Visningar
1 342
Senast: Aliche
·
Kropp & Själ Hjälp! Jag behöver så många råd jag bara kan få i det här läget. Det är närmligen så att jag kanske är gravid. Jag slutade med p-piller...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
9 360
Senast: MM
·
J
Gravid - 1år Hade en jätte konstig dröm inatt, eller var det en dröm? :confused: Jag tror att jag drömde att jag fick JÄTTE ont i magen, tror att...
2
Svar
21
· Visningar
1 996
Senast: Hera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp