Förslag på hingst?

caramella

Trådstartare
Skulle behöva lite förslag på hingstar, främst dressyr, men gör inget om det finns lite hoppkapacitet. Stoet är e: Rubinrot-Ganesco och är ganska känslig så det behöver vara en lugn och stabil hingst. :)

Har funderat på Zuidenwind, någon som vet hur han är i temperament?

Tack på förhand :D
 
Sv: Förslag på hingst?

Du får linjeavel 3x3 på Rubinstein I med Zuidenwind, är det vad du är ute efter?

Andra representanter för R-blodet med lite större avstånd, är JJRayBan, Rausing (kommer han att vara tillgänglig i år?) eller Zuidenwinds nygodkända son Certus NL.
 
Sv: Förslag på hingst?

Jag vet flera som fått ovanligt jobbiga avkommor efter Zuidenwind så honom skule jag inte rekommendera om du är ute efter ett lugnt temperament.
Vill du ha R-blod rekommenderar jag Heslegårds Rubin för temperamentet.
 
Sv: Förslag på hingst?

Jag är väl inte ute efter just något speciellt blod, jag har aldrig avlat förut så jag har lite halvdan koll på hingstar (stoet har haft föl en gång tidigare). Men då känns det som att zuidenwind inte är det bästa alternativet direkt, finns lite för mkt humör i stoets mamma :p
 
Sv: Förslag på hingst?

Skulle rekommendera Belamour .Jobbat med honom och avkommor till honom.Bra temperament gång o så kan de hoppa :).Annars finns ju hermes, prestige och Rambo.
 
Sv: Förslag på hingst?

även jag avråder från Zuidenwind om du vill ha ett mildare temperament.

Jag har en häftig 2åring efter honom och jag gillar ZW mkt, men skulle inte använda mig av honom om jag var ute efter en lugn och stabil avkomma.
 
Sv: Förslag på hingst?

Jag hade ungefär samma önskemål som du. Dessutom behövde jag lätta upp typen lite. Jag valde JJ Rayban. Hoppas nu fölet blir allt det jag drömt om. I Juni vet jag:)
 
Sv: Förslag på hingst?

Sir Donnerhall? Har ett bra temp, och vann dressyren och blev 6:a i hoppningen. Bra allround hingst mot dressyr.
 

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 417
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 087
Senast: mamman
·
Avel Hej! Är lite i valet och kvalet att betäcka mitt 10-åriga SWB sto då en mindre skada kommer göra att hon behöver ha en lugnare period...
Svar
1
· Visningar
656
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
12 913
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp