Försäljning via nätet.

Glimris

Trådstartare
Ni som säljer artiklar från grossister via nätet......har ni ett stort lager hemma som ni säljer av? Har en liten butik med lite av varje men väldigt dålig omsättning. om jag skulle annonsera ut tex. regntäcken och få fler beställningar än de jag har hemma.....Då måste jag beställa nya av grossisten, ofta har även de slut på vissa varor så då kan det ta veckor ,månader innan ny leverans. Får så klart tala om att varan är slut eller restnoterad?
 
Sv: Försäljning via nätet.

Du kanske kan göra som jag sett att vissa gör. Lägga in på sidan hur många som finns i lager och som då räknas bort automatiskt vid beställning.
 
Sv: Försäljning via nätet.

Det där tycker jag är jättebra :)!

Det är så himla irriterande att fullfölja hela beställningen (lägga i varukorg, knappa in adress, betala, etc) och SEDAN få reda på att varan är slut i lager och inte väntas komma in förrän om "x" veckor. När jag beställer något är det oftast för att jag behöver det NU.
 
Sv: Försäljning via nätet.

Det där är lite svårt, är själv i en liknande sits då det gäller vissa saker. Men har fördelen att det som går mest "alltid" finns hemma hos grossisten. Så då får jag ham det på ett par dagar så det blir bara ett par dagars försening. Hittills har jag inte fått problem pga det.

Nu vet jag ju inte vad du säljer och hur du ligger i pris jämfört med konkurrenter. Men i nödfall (om någon kund inte kan vänta den extra tiden) kan ju en lösning vara att köpa samma/motsvarande vara hos någon annan butik och skicka till kunden för att ge service åt kunden.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag är faktiskt riktigt imponerad. Mina förväntningar överträffades uppenbarligen. Jag fick ett tips om att det finns en webtjänst där...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: cassiopeja
·
M
Ekonomi & Juridik Ska nu försöka få ner lite så ni förstår.. Jag skulle beställa täcken på en sida på nätet som är ganska stora. Sidan var lite luddig...
2
Svar
26
· Visningar
3 797
Senast: M-Meduza
·
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
37 694
Senast: Lobelia
·
Utrustning Hur kommer det sej att utrustning som köpts i en affär som säljer hästsportutrustning skulle vara av bättre och högre kvalite än om den...
2
Svar
34
· Visningar
2 983

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp