försäkring utan rörlig självrisk

Ireland

Trådstartare
Någon som har koll på om det finns nåt bolag kvar som har 0% rörlig självrisk? Hittar bara ett.. Och på via nätet där kan man bara välja vissa livförsäkringsbelopp där det högsta är 30 000. Om man vill försäkra högre får man ringa då eller?
Vissa hemsidor kan man inte provräkna osv, och jag hittar ingen info om vad självriskerna ligger på.
 
Sv: försäkring utan rörlig självrisk

sveland har att du kan välja rörlig eller fast.. If hade de innan men inte nu längre
 
Sv: försäkring utan rörlig självrisk

Okej, vet du om de har den på 1900 eller bara den man kan se via webben på 4900 i fast självrisk?
 
Sv: försäkring utan rörlig självrisk

Sveland är det enda bolag som har kvar fast självrisk. Då är den 4 900:- och du får bara ha 50 000:- i veterinärvård. Det går alltså inte att ha fast självrisk och 100 000:- i vetvård.

De har gjort denna begränsningen för att det kostade dem så oerhört mycket med fast självrisk. Nästan alla bolag har varit inne i svängen med fast självrisk men alla har fått backa för det blev för dyrt.

A
 
Sv: försäkring utan rörlig självrisk

Jag gissar att med fast självrisk har folk en tendens att inte försöka begränsa kostnaderna de gånger man nått upp till över självrisken. Kostar det inte någon extra veterinärräkning att ta ut veterinären för småblessyr eller en gång extra för säkerhetsskull. Man samlar nog också på sig en viss typ av hästägare, och det är knappast de som nästan aldrig behöver anlita veterinärer utan snarare folk som haft stora veterinärräkningar.
 
Sv: försäkring utan rörlig självrisk

Helt rätt, Lobelia!

Det överutnyttjas från flera håll om man har fast självrisk och det är ofta de personer som "känner på sig" att de behöver det som väljer fast självrisk.

Jag kan själv tycka att det hade varit jätteskönt med bara ett lägre belopp att betala vid en stor veterinärräkning men det funkar inte för bolagen i praktiken.

A
 
Sv: försäkring utan rörlig självrisk

Den är borttagen nu från årsskiftet eller om det var lite tidigare.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag får förhoppningsvis hem min nya vän snart men jag försöker hitta en vettig försäkring Jag är en nojjig matte och vill ha en rätt...
2
Svar
26
· Visningar
2 311
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 974
Senast: gul_zebra
·
Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 927
Senast: Freazer
·
  • Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
37
· Visningar
3 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp