Försäkring till avelssto

WaterLily

Trådstartare
Vi är på gång och ska köpa ett till avelssto. I dagsläget är hon försäkrad i Agria, med A2 veterinärvård som bara täcker sårskador, kolik och vissa frakturer och fissurer. Jag funderar på om det skulle vara klokare att byta försäkringsbolag, och försöka hitta en försäkring som är anpassad för avelsston.

Hon är 10 år gammal och inte inriden utan är bara till avel. Hon är importerad från ett land i Europa. Har fått fyra föl och har aldrig varit sjuk eller skadad.

Hur skulle ni andra göra? Vad har ni för försäkringar på era avelsston (som inte rids, tävlas eller tränas utan bara går i avel).
 
Jag skulle inte byta bolag. Agria har en avelsstoförsäkring och deras foster & fölförs är riktigt bra. Mina ston är livförs i en liten del A1 och en större A2, sedan har jag avelssto försäkring, A1 vetvård och plus. Livförsäkring är väl upp till var och en om man vill ha, men A1 vetvård tycker jag är viktig, liksom avelsstoförsäkringen.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har blivit erbjuden att överta en häst från en ridskola, som ska triangelmärkas. Den kommer att vara ridbar men bara för...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 258
Senast: ako
·
Ekonomi & Juridik Ja precis lite råd behövs.. Men vi tar historien från början Vi tog en äldre häst på foder och har haft hästen i dryga 4 år, allt har...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
10 333
Övr. Hund Okej att jag förstår det är dyrt för försäkringsbolagen med veterinärvårdsförsäkringar. Men seriöst - vad är det som händer med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
14 465
Senast: Picky
·
Ekonomi & Juridik Alla ni som upptäckt denna billiga form av försäkring, förbered er i tid inför er huvudförfallodag. Nu är det slut på denna försäkring...
Svar
10
· Visningar
2 439
Senast: Summerwind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp