Förkyld bebis

Status
Stängd för vidare inlägg.

Meibla

Trådstartare
Elicia har blivit förkyld :( Har feber, hostar och är jättesnorig och täppt i näsan.

Nu till mitt lilla "problem".
Hon verkar inte kunna sova speciellt bra på nätterna. Hon sover en kvart, vaknar och är vaken en halvtimme, sover en kvart och så håller det på hela nätterna. Aningen jobbigt. :crazy: Har gett henne näsdroppar och höjt huvudänden på spjälsängen men det hjälper inte speciellt mkt.

Annars är hon precis som vanligt, glad, leker och är pigg så allmäntillståndet e det inget fel på. hur har ni gjort när era barn vart förkylda?
 
Sv: Förkyld bebis

Vår lillkille har nyss varit förkyld. I vanliga fall sover han hela nätter, men nu vaknade han en gång per natt, och sov i övrigt oroligt. Man fick gunga vaggan flera gånger för att han skulle komma till ro igen.

Men jag tog upp honom en gång per natt, mitt i natten, för att det skulle rinna undan i näsa och hals. Jag höll honom upprät nära mig i ca en timme. Det hjälpte lite, tycker jag.

Vi kom oxå på att ett varmt bad rensar upp ordentligt i näsa och hals. Jag satt med honom i badkaret, så att han kunde sitta upp men ändå vara täckt med vatten nästan ända upp till huvudet. Vi hade oxå lite varmare vatten än vanligt.
 
Sv: Förkyld bebis

Hur mycket har du höjt upp spjälsängen? När mina har varit små så har de fått sova med två vanliga kuddar bakom ryggen så de nästan sitter upp, sen kan man rulla en handduk till en rulle och lägga under baken så de inte glider ner. När det har varit riktigt illa har de fått sova i babysittern eller babyskyddet...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag var idag kontakt med veterinär då jag tycker att det låter som hunden är täppt i näsan sen ett par dagar tillbaks, speciellt då hon...
Svar
8
· Visningar
5 483
Senast: dobbis
·
Relationer jag och min man har haft våra motgångar men hänger ändå ihop, vi har snart klarat av två år som föräldrar. Även om det varit med nöd och...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
18 263
Senast: rutans
·
Gravid - 1år Erfarenhet? Symptom? Vad hjälpte? Jag har en liten grabb på fem månader som nu varit sjuk /förkyld nästan konstant i tre månader...
Svar
12
· Visningar
1 243
Senast: DarkInNight
·
Småbarn Sonen vart förkyld i början på September, efter några dagar så började han ta sig för öronen så vi åkte in,ena örat såg jättebra ut,det...
Svar
7
· Visningar
936
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp