Föräldrarledig och jobb

S

squirlett

Finns det nån "gräns" på hur tidigt man ska säga till sin arbetsgivare innan man vill vara föräldraledig utan att dom kan "neka"?

Förstår ju att det inte e så snällt att komma dagen innan.
Och många arbetsgivare kan man nog komma överens med.
Men tänkte bara om det finns nån lag/regel på en bestämd tid. Har hört något om 2 månader....


Jag har nämnligen fått erbjudande om ett jobb hastig och lustigt. Känns ju inge kul att behlva säga nej till det...
Och eftersom sonen inte är 8 månader än så är dagis inget alternativ.
 
Sv: Föräldrarledig och jobb

"Du bör anmäla till arbetsgivaren att du ska vara föräldraledig senast två månader innan om inget annat har avtalats. "

( www.fk.se )
 
Sv: Föräldrarledig och jobb

2 månader.... Kan inte pappan vara föräldraledig om du ska börja jobba nu? Har du alltså fått jobb och tackat ja till ett visst datum?
 
Sv: Föräldrarledig och jobb

Hon har nog tänkt att det är pappan som ska vara föräldraledig med kort varsel från sitt jobb så att TS kan ta det erbjudna jobbet.
 
Sv: Föräldrarledig och jobb

Hon har nog tänkt att det är pappan som ska vara föräldraledig med kort varsel från sitt jobb så att TS kan ta det erbjudna jobbet.

Precis!;)

Verkar som om sambon kan ändra sina arbetstider istället. Så får farmor täcka upp för den timman det diffar.
Så får det bli tills att Jason är ett år och får börja på dagis.
Trist bara då jag och sambo inte kommer träffas mer än på helger och på natten då vi sover:(
Men det är ju "bara" 4 månade så man får stå ut antar jag.

Får veta säkert om jobbet är mitt imorn eller på fredag...:D
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Är sjukskriven sen en tid tillbaka (gått in i väggen pga överbelastning) sköter om stallet och hästarna som vanligt. Rider hemma men...
Svar
17
· Visningar
1 277
Senast: escodobe
·
Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 340
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 928
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp