Föräldrapenningsfråga igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

toughcookie

Trådstartare
På försäkringskassans hemsida står att man kan spara dagar tills barnet fyller åtta år eller har gått ut första klass. Betyder det att jag kan ta ut dagar hela denna termin eller försvinner alla dagar jag har kvar nu när sonen fyller åtta 1 februari.
Upptäckte att jag har 90 dagar kvar att ta ut med full ersättning och det vore ju synd om de skulle gå tillbaka till staten när jag dessutom bara jobbar halvtid..........
Tänk att man kan missa sånt:eek:
 
Sv: Föräldrapenningsfråga igen!

ja pengarna går tillbaka.

Du kan ju ta ut halvdagar om du jobbar halvtid .Du kan även ta ut dagarna på helgerna.
 
Sv: Föräldrapenningsfråga igen!

jag hänger på och frågar om vi kan ta ut de dagar vi har kvar för 7-åringen i sommar - alltså efter att terminen i första klass slutat - han fyller 8 i augusti?
 
Sv: Föräldrapenningsfråga igen!

Jag vet inte, men eftersom du bara jobbar halvtid har väl föräldrapenningen din sänkts ändå? för det gör den ju efter barnet fyllt ett år om man inte är 100% sysselsatt?

Enklast ringa FK och höra!
 
Sv: Föräldrapenningsfråga igen!

Det är den händelse som inträffar först som styr när pengarna fryser inne. Endera slutar 1:an eller fyller 8 år, i ditt fall alltså slutar 1:an.
 
Sv: Föräldrapenningsfråga igen!

ja pengarna går tillbaka.

Du kan ju ta ut halvdagar om du jobbar halvtid .Du kan även ta ut dagarna på helgerna.

Jag har anmält att jag vill ha ut halva dagar + helger nu tills han fyller åtta men det är ju inte så många dagar kvar till första februari:crazy: . Kommer absolut inte vara så klantig om jag får flera barn.
 
Sv: Föräldrapenningsfråga igen!

Jag vet inte, men eftersom du bara jobbar halvtid har väl föräldrapenningen din sänkts ändå? för det gör den ju efter barnet fyllt ett år om man inte är 100% sysselsatt?

Enklast ringa FK och höra!

Jag har jobbat full tid tills alldeles nyligen så jag tror att jag ligger kvar på "gamla" beloppet.
Ska självklart ringa fsk och fråga men det är ju mycket roligare att fråga här!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har haft ont i hela kroppen i en veckas tid. Jag trodde först det berodde på att jag sov några dagar på soffan i början av förra...
2
Svar
36
· Visningar
5 314
Senast: Fibusen
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 924
Senast: gul_zebra
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
61 886
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 676
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp