Föräldrapenning..

H

husvallalantbruk

Jag fick min bebis den 7/11 :)

Kan jag söka om Föräldrapenning för denna månad då?
 
Sv: Föräldrapenning..

Det borde inte vara något problem. Jag glömde förlänga min föräldraledighet, kom på det den 12/9 och jag hade bara augusti ut. Men jag skrev in den 1/9 som första dag och den 26:e fick jag pengarna som vanligt och det hade kommit med fast jag missat.
 
Sv: Föräldrapenning..

fast har man inte ansökt innan så kan man inte söka bakåt utan bara från anmälningsdagen. Du Clintan hade ju redan pågående period vilket jag tolkar som att TS inte har. Sök alltså så fort som möjligt för du får först från den dagen du anmäler.

Bra val av bf förresten ;) Min son är född 7/11 -03
 
Sv: Föräldrapenning..

Söka kan du göra och du kommer att få FP för denna månad, from den dagen du söker, MEN det är inte säkert att du kommer & få pengarna utbetalt denna månad. Har för mig att dom har brytdatum 20:e samma månad (dvs du måste söka innan 20:e för att få pengarna samma månad), men det verkar vara lite olika i landet beroende på hur mkt dom har & göra osv...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
611
Senast: Manji
·
Småbarn Såg att de har beslutats om att från och med 1/7 2024 kan föräldrar överlåta 45 dagar (tot. 90 dagar) per barn till någon annan som inte...
Svar
16
· Visningar
1 074
Övr. Barn Just nu arbetar jag 85% (utan att fylla upp med föräldrapenning), men skulle ju vid en ev ny graviditet egentligen vilja jöja min SGI...
2
Svar
25
· Visningar
1 786
Senast: Manji
·
Gravid - 1år Vår en månad gamla bebis har lite problem med magen. Han är väldigt gasig och har bekymmer med förstoppning. Vi ser på honom att han...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
7 231
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp