Föräldrapenning vs sjukskrivning

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jamtland

Trådstartare
Hur har ni andra som varit sjukskrivna gjort med föräldrapenningen? Min läkare sjukskrev mig på halvitd nu ( var tidigare sjukskriven på heltid) och så är jag föräldraledig på halvitd.

Men jag är redan nu nyfiken på vad som händer den dagen då föräldradagarna är slut och jag (förmodligen) fortfarande är sjukskriven?

Jenny
 
Sv: Föräldrapenning vs sjukskrivning

Om du är arbetslös så går du arbetslös 50 % och sjukskriven 50 % och arbetar du så gör du som Jane_Done skriver. Du måste ha barnomsorg till barnet när dina föräldrardagar tar slut för du får inte har h*n hemma när du är sjukskriven om inte nån annan kan ta hand om henne tex hennes far.
 
Sv: Föräldrapenning vs sjukskrivning

ainasoja skrev:
Du måste ha barnomsorg till barnet när dina föräldrardagar tar slut för du får inte har h*n hemma när du är sjukskriven om inte nån annan kan ta hand om henne tex hennes far.
Men får hon ha barnet hemma nu när hon är sjukskriven/föräldraledig?
 
Sv: Föräldrapenning vs sjukskrivning

Svarar själv på den... ;) Eftersom sambon för tillfället är 50% föräldraledig och 50% arbetslös så var det ok med FK.

Jenny
 
Sv: Föräldrapenning vs sjukskrivning

Jo, tanken och min stora förhoppning är väl att jag ska bli helt frisk, men som läget är just nu så verkar det inte så troligt. :(

Förmodligen blir jag "utskickad" på arbetsprövning då våra föräldradagar är slut för att se hur mycket jag klarar av.

Jenny
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag kommer antagligen bli uppsagd, enligt vad min arbetsgivare har sagt. I övrigt har jag inte fått mycket info om vad som kommer...
2
Svar
29
· Visningar
3 345
  • Artikel
Dagbok Har pratat med en läkare nu på företagshälsovården. Det var intressant. Första gången jag var på FHV kände jag inte att jag och läkaren...
Svar
2
· Visningar
979
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 419
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 212
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp