För mycket mineraler?

H

Harmonica

Vad händer om hästen äter för mycket mineraler? Det är så att jag har bytt stall och i det nya stallet fodras de med krafft grund istället för havre. Men i krafften är det ju mineraler, så min säck med mineraler får jag antingen slänga eller kan jag ge som förrut 3/4 dl/dag? Hur ser jag om han får för mycket?
 
Sv: För mycket mineraler?

Du kan väl spara mineralerna? Om de förvaras torrt o bra så håller de sig väl länge? Nån kanske behöver dem så småningom. Fodra med mineraler när det redan finns i fodret är väl överflödigt.?
 
Sv: För mycket mineraler?

Jo jag får väl spara dom. Men det skulle kännas skönare om jag kunde bli av med dom...
 
Sv: För mycket mineraler?

Hur mycket Krafft äter hästen då?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Efter årets bete har det varit lite svårt att hitta en lagom nivå på utfodringen av min häst, hon har både lagt på sig och sen tappat...
2
Svar
24
· Visningar
1 970
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 130
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
3 812
Senast: Twihard
·
Foder & Strö Helt plötsligt ratar min häst sin "mat" och jag får inte i henne alla tillskott. Brukar ge henne 1dl glyx mash, 1 dl lucernpellets...
Svar
9
· Visningar
865
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp