Fodringar och naturlig hästhållning

Vitlök persilja lät intressant. Vitlök ger ju blodbrist men om det finns järn i persiljan så borde det jämna ut vitlökens negativa egenskaper och bara ta fram de positiva.
Tack för infon.
 
kan du länka till ev. bevis om att vitlök leder till anemi?!

har hört detta och det oroar mig faktiskt!

gick in på hälsokosten på drottninggatan och frågade dem och de hade aldrig hört talas om det!

och de sa att om något liknande var bevisat skulle allmänna varningar vara ute från läkemedelsverket el. liknande.

:confused:
 
litar inte helt på källorna på denna sida :smirk:

ska ringa vet. och kolla med läkarvänner. tycker att det hela verkar misstänksamt.

än så länge verkar d ju som om fördelarna väger ut "ev" nackdelar som d verkar som att man måste dosera i väldigt höga doser för att få. :confused: eller?
 
De pratar om giftiga doser i storleken flera pund per dag och jag tror inte många ger sina hästar SÅ mkt. Kossornas överkänslighet låg ju på 5gram per kilo kossa och det blir mkt vitlök på ett par hundra kilo ko.
 
lil-sis, har hört samma sak fast om människor om man säger så. Dvs att vitlök inte är nyttigt i för stora doser. Har dock inte undersökt "faktat" något närmare, så ta det för hörsägen.
 
Jag var väl inte tydlig nog... :smirk:

Att lägga ut massor av olika typer mat, -likt ett smörgås bord, så att dom själva får välja, inte minst under vintern när bete inte existerar.
 

Liknande trådar

Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Kaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp