Voffisarna
Trådstartare
Hejsan. Finns det någon här som har erfarenhet av att vara fodervärd. Jag är själv det åt en av mina hundar, men uppfödaren i detta fallet är totalt slut i huvudet....(Ursäkta uttrycket). Hon har skrivit ett "eget avtal" till att börja med fast man ska använda Skk:s. Dessutom betalar jag försäkring till henne, men jag får inget försäkringsbrev. Jag misstänker också att jag betalar mer än jag ska. Jag betalar också för avel i försäkringen fast det är hon som ska göra det. Hon begär också 3 kullar under "hundens fertila ålder" fast man bara får ta två upp till fem år. Jag står heller inte som ägare till hunden utan det gör hon. Jag har ju förstått att hon gjort så här med flera av sina hundar. Jag får inte gå till veterinär utan att kontakta henne ens för minsta sak, men det skiter jag i däremot. Sist när inte hunden var dräktig så blev hon skitsur och ville skylla det på mej. Skulle det dessutom hända hunden något så skriver hon att hon ska ha hela livförsäkringen fast jag betalar, och så är inte heller reglerna. Enligt Skk:s regler skriver hon här och var i avtalet vilket verkligen inte stämmer. Nu har jag inte pratat med henne sen tiken gick tom. Naturligtvis kommer jag höra av mej nästa gång hon löper eller om det är något annat då det är min skydlighet, men kärringen är också fruktansvärt elak. Jag är också för snäll......fast jag själv varit uppfödare, för jag vill inte vara osams med folk som jag måste ha att göra med i flera år. Säg inte att jag ska lämna tillbaka hunden för det finns inte i min värld. Tycker inte att hon är speciellt seriös överhuvudtaget. Dessutom säljer hon ju dessa försäkringar också. Jag skulle hellre ta en egen på henne, och sen måste man ju få till ett lagligt avtal känner jag....