tipex
Trådstartare
Har nu räknat på pållarnas foderstat, skit jobbigt att få till! Ca halten i höt är skyhögt jämfört med P halten, ställt till med stora problem för mig. Skulle vara tacksam om jag kunde få lite feedback av kunniga och ev. annat förslag på upplägg av foderstaten.
Höets värden:
ts84%
smbrp 60
MJ 7,9
Ca 4,1
P 1,6
Så här ser mitt "förslag" ut: Häst nr:1 Halvblodssto 3,5år, vikt 490kg enl. hööks viktband. lätt mot norm. träning. stall natt och hage dag. norm. mot lättfödd.
8kg hö, 0,5kg kli, 1kg havre
Häst nr:2 vbl travare 9år, vikt 470kg enl. viktbandet, promenadridning ca:3ggr/vecka. Stall natt och hage dag. norm. född.
6,5kg hö, 0,5kg kli, 0,5kg havre
Båda står på spån, kan jag ge halm för tuggbehov även om det inte är analyserat? Får även morötter och äpplen som jag inte räknar med.
Tacksam för svar/jenny
Höets värden:
ts84%
smbrp 60
MJ 7,9
Ca 4,1
P 1,6
Så här ser mitt "förslag" ut: Häst nr:1 Halvblodssto 3,5år, vikt 490kg enl. hööks viktband. lätt mot norm. träning. stall natt och hage dag. norm. mot lättfödd.
8kg hö, 0,5kg kli, 1kg havre
Häst nr:2 vbl travare 9år, vikt 470kg enl. viktbandet, promenadridning ca:3ggr/vecka. Stall natt och hage dag. norm. född.
6,5kg hö, 0,5kg kli, 0,5kg havre
Båda står på spån, kan jag ge halm för tuggbehov även om det inte är analyserat? Får även morötter och äpplen som jag inte räknar med.
Tacksam för svar/jenny
Senast ändrad: