Foderstatsprogrammet på hästsverige...

Boerperd

Trådstartare
När man kommer till mineralerna så ska man ange i gram..

Om jag då fyller i 80gram i mängd, och 55 i kalcium, tar den då 80*55??

Jag fick hjärnsläpp!! HJÄÄÄLP!

:confused: ;) :bow: :idea:

Sv: Foderstatsprogrammet på hästsverige...

Alla foderföretag anger ju mineralerna i mått... alltså ett mått ger hmhm fosfor och ett mått väger 25gram....
Hur gör jag för att få till det? Jag behöver fosfor till mitt hösilage och tänkte använda fosforbalans, vetekli och det mineralfoder som passar bäst...

Jag förstår inte riktigt vad du menar men

1 mått fosforbalans = 10 gram vilket ger 2,5 gram fosfor och 1,8 gram natrium.

Det kanske är lättare att bara kolla behovet av mineralerna i foderstatsprogrammet och sen räkna för hand.

Smart! Så får det bli!
Jo, jag menar att annars får man ju dela med 10= 0,25gram och ange gram, typ 20 i viktrutan... Nu börjar jag få ordning på hjärnkontoret igen... TACK!!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 122
Senast: QueenLilith
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 944
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Här kommer ytterligare en foderfråga i mängden, dock med analys. För äntligen har analysen på hösilaget kommit, och jag sitter och...
Svar
4
· Visningar
1 560
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Jag och min häst bor i Hamburg. Har nu efter många om och men lyckats få gårdsägaren att skicka in prover för grovfoderanalys, och...
Svar
2
· Visningar
1 268

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka