Foderstatsprogram

B

bussig

Finns det någon här som följer Hippocampos program. Jag anlitade krafft för att jämföra. Dom hade inte riktigt samma uträkningar. Vem anlitar ni ?.

Sv: Foderstatsprogram

Mig själv :D -utrustad med div. tabeller, böcker och analyser. T.o.m. knåpat ihop ett eget litet foderstatsprogram på datorn *stolt* Men i slutändan följer jag ändå inte uträkningarna :( , men det är kul att göra dem. :)

Jag anlitar oxå mig själv..:)
Ingen expert, tycker det är kul bara!

Mig själv! Använder mig av mina "biblar" dvs tabeller, böcker, broschyrer samt höanalysen. Har även jag knåpat ihop ett program som räknar så numera behöver jag bara knappa in hövärden samt antal kg av fodermedlen. Uträkningen används som bas för utfodringen, man måste ju även använda ögon och händer.
//marti

Mig själv och annat hästfolk i min omgivning. Brukar iof använda freefarms..."Den vuxna hästens foderstat" ett gratis program över internet bara för att "stämma" upp med det jag ger i dagsläget för att se så det inet blir förmycket/lite av ngnting. Annars överengagerar jag mig inte...

Jag anlitar....mig...:D

Jag har "testat" kraffts foderrådgivning vi 2 olika tillfällen och det var olika personer som svarade. Och jag kan bara säga att jag ger inte mycket för dom rådgivningarna. Det går ut på att sälja så mycket krafft som möjligt. Så är det bara....
Vet också av en som ganska nyligt anlitat dom... och som vanligt... mycket krafft...

Ang hippocampos program...
Jag tyckte att det var kul att greja med, lätt försåeligt, bra info lätt hanterat.
Men skulle jag följa deras råd så skulle min häst vara tunn som en sticka.:crazy: tyvärr.
Den räknar liiite för snålt för att det ska passa mim lilla kråka.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Mitt sto har lessnat på Kraffts müsli. Finns det något likvärdigt man kan ge henne?
Svar
8
· Visningar
997
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 273
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
999

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar