Foderjäst vid dålig mage?

S

SanchoPancho

Brukar man ge det? Har läst här och var att många ger det. Min häst har väldigt lös mage till och från. Blev bättre när han gick av gräset men nu är magen igång och spökar igen. Kanske är det för att han fått beta lite gräs under promenader det senaste? Kan det var en sån liten grej?
Ja, han är avmaskad, äter bra grovfoder, hö, hösilage och halm.
Gav Krafft Magtarm för ett tag sedan och då blev det bättre men det är så jäääkla dyrt! Phyllium husk skall också vara bra, erfarenheter?
Andra tips och råd tackar jag för!

Sv: Foderjäst vid dålig mage?

Foderjäst hjälper inte min pålle så jag fåt bita igen och köpa mag och tarm + en kur protexin som kostade 200kr.
Alltså 430kr sen var han fin i magen!

Senast ändrad av en moderator:

Var köper du ditt protexin? Vad finns det i för förpackningar? Pris?

Det är en pasta, som man ger 5 ml i 6 dagar. Den köper man av veterinären kostar ca 200kr. Jag är helnöjd med den!

Tiggertjejen skrev:
Det är en pasta, som man ger 5 ml i 6 dagar. Den köper man av veterinären kostar ca 200kr. Jag är helnöjd med den!

Men man kan köpa det i pellets form också! Små små pellets som man köper i en burk. Kostar ca 470 kr för 1kg och det räcker flera månader. Finns också i mindre burkar, kommer inte ihåg hur mkt det var i dom.

Jag köpte/beställde det på Apoteket. :smirk:

Liknande trådar

Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
585
Senast: Linda_A
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
546
Senast: Kristall10
·
Hästvård Min häst har under en längre tid varit dålig i magen. Han verkar vara en känslig kille. Märkte en klar försämring när ja har gav ett...
Svar
4
· Visningar
1 840
Senast: MiniLi
·
Hästvård Min 12-årige Irish Cob valack fick kolik söndag kväll. Igen. Han fick kolik tre gånger förra hösten (stod uppstallad i Frankrike) -...
Svar
5
· Visningar
2 957
Senast: Egonson_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama