Foderinpackning i magsäcken

Det går inte att säga att det är så. Det är än tämligen ovanlig sjukdom men man har sett att Frieser är en av de raser som är överepresenterade. Underlaget är för litet för att säga om det är rasbundet, ärftligt eller en slump. Om jag har fattat det rätt.
Vår Frieser fick tas bort av precis samma sak i mars i år. Hon hade 30 kilo osmält mat i magsäcken vid obduktionen.
 
Tack alla :heart

Det känns väldigt tungt men ändå rätt. Hon fick bara bli 14 år, och det känns såklart så himla orättvist. Man hade ju tänkt att vi hade många år kvar tillsammans.

Antagligen var det som @Digbil sa, något neurologiskt fel som skulle komma tillbaks även om de mot all förmodan skulle ha löst det. Magsäcken var helt full ända upp i strupen efter en veckas intensivvård (utan mat) så vi tvivlade starkt på att hon någonsin skulle kunna smälta maten igen.

Ge era hästar en extra puss, man vet aldrig hur lång tid man får med dem :heart
Vår Friesersto, 15 år, fick tas bort av precis samma sak på klinik i mars i år. Hon hade 30 kilo osmält mat i magsäcken vid obduktionen. Så jag vet precis vad du fick gå igenom.
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: Sirap
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 620
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: igbest
·
Hästmänniskan Jag har haft min häst i många år och utbildat den själv med hjälp av tränare. Älskar hästen över allt annat och har ridit den tusentals...
Svar
17
· Visningar
3 328
Senast: Solstig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp