Gullan86
Trådstartare
Hej alla!
jag har en 3årig kasterad lågställd jack russel som lätt blir tjock, dock har han mkt muskler eftersom han ganska ofta följer med mig på ridturer.
Han får just nu pedigree adult hoppas det stavades så.
Köper 14 kilos säck så räcker den läääänge.
Men den hinner aldrig bli för gammal.
han äter ca 2-3dl av den uppdelat på 2-3 gånger om dagen.
han får ingenting annat förutom några bitar frollic varje gång han är med när jag rider men det är kanske bara 2-3gånger i veckan.
Fodret börjar ta slut nu så tänkte ev gå över till något annat, är det som med hästar att man måste blanda upp och byta försiktigt?
Jag tycker han verkar rätt tjock man känner ju inte revbenen så tydligt precis han är som sagt lågställd men jag tror han är av den lite grövre typen för han är mkt grövre än högställda och det är inte bara fett. han har som sagt mkt muskler med.
Men han väger nu runt 10 kg vilket jag tycker låter mkt på en så liten hund lr vad säger ni? jag inbillar mig kanske?!
lite bilder:
här är han 1år och detta var när jag köpte honom, jättefet och välgödd med massa husse och matte mat + korvar och gud vet vad.
han tappade vikt snabbt när han fick följa med och springa med hästen.
här vägde han nog runt 7-8kg endå fast han var riktigt smal lr vad tycker ni? är det lagom lr för smalt? han var ju unghund här med och inte lika mkt muskler som nu.
här är han 2år
hans lårmuskler är inte nådiga.
jag har en 3årig kasterad lågställd jack russel som lätt blir tjock, dock har han mkt muskler eftersom han ganska ofta följer med mig på ridturer.
Han får just nu pedigree adult hoppas det stavades så.
Köper 14 kilos säck så räcker den läääänge.
Men den hinner aldrig bli för gammal.
han äter ca 2-3dl av den uppdelat på 2-3 gånger om dagen.
han får ingenting annat förutom några bitar frollic varje gång han är med när jag rider men det är kanske bara 2-3gånger i veckan.
Fodret börjar ta slut nu så tänkte ev gå över till något annat, är det som med hästar att man måste blanda upp och byta försiktigt?
Jag tycker han verkar rätt tjock man känner ju inte revbenen så tydligt precis han är som sagt lågställd men jag tror han är av den lite grövre typen för han är mkt grövre än högställda och det är inte bara fett. han har som sagt mkt muskler med.
Men han väger nu runt 10 kg vilket jag tycker låter mkt på en så liten hund lr vad säger ni? jag inbillar mig kanske?!
lite bilder: