Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Äter nu 1,5 kg havre vilket verkar vara för mycket då han är väldigt stökig. Kan inte dra ned kraftfodret så mycket då han går hårt, vad kan man ge istället för havre?
Kraftfoder ger man för att komplettera brister i grovfodret, så beroende på grovfodrets värden kanske du kan ge något kg hö till och något proteinfoder istället, eller skippa kraftfodret helt?
Nyss varit o provridit en häst ( som vi ska äv. ska köpa ) han har mycket motor och får hippo cool som inte innehåller något havre alls och som är framställt för heta hästar, fungerar bra på honom då han annars får hjärnspöken.
Hippo cool funkar bra till mitt sto också. Beroende på vad du ger för grovfoder får du se efter om eller vad som behövs. Det finns en massa havrefria färdigfoder som borde passa bra istället för havren. Prova ett sånt.
Foder & Strö
Hej!
Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅
Jag vill vara tydlig från början med...
Foder & Strö
Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra.
Vi har en lite låg kvot (5) och...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.