Foder till fbl född-01

K

knottan

Hej!

Jag har ett fbl i min ägo som går som sällskap till mina andra hästar.

Har ingen större erfarenhet av dem och min sägs vara mager.

Ska ta ut vet och kolla allmänt status på henne. Men jag behöver ha råd hur jag ska fodra henne.

Jag kör med kornkross till de andra med mineraler. Betfor får de på vintern. Tycker även det e svårt med mångden och hur ofta.

kom gärna med råd. Hon skulle egentligen ha sålts i helgen men köparen visade sig vara skum så jag ville inte sälja bort henne.

Min kunskap räcker inte till. Van med vbl, annan typ av hästar ju..

Tack på förhand!:bump:

Sv: Foder till fbl född-01

Först så beror foderstaten på värdena och mängden grovfoder som hästen får. Men överlag så brukar fullblod kräva mer foder och ofta bättre foder än vad många andra hästar gör.
Korn kan vara bra att ge men om fullblodet behöver större mängder så är inte korn bra för det kan första balansen i magen på hästen.
Lusern är bra komplement speciellt om man inte har så höga värden på grovfodret.

Liknande trådar

Foder & Strö Sökte men hittade inte något som hjälpte, har jag missat någon tråd - länka gärna! Nu är det så att min häst står på fri tillgång...
Svar
15
· Visningar
1 787
Senast: muppia
·
S
Hästvård Hej! Jag har ett sto på drygt tre år som vi kan kalla Julia. Jag har haft henne sedan hon var ungefär nio månader. Sedan i princip...
2
Svar
25
· Visningar
7 446
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag vänder mig nu till er samlade erfarenhet här...jag köpte min häst för ca 1 år sedan, oldenburgare som ridits mkt i dressyr, 11 år...
Svar
6
· Visningar
1 145
Senast: arabia
·
N
Foder & Strö Foder till \"avställd\" häst Hej! Jag ska hjälpa till med en rätt besvärlig nsv travare, och jag har funderat lite på foder till den...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: _Nikita_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI
  • Guldfasanerna