Foder till digivande sto...

Status
Stängd för vidare inlägg.
A

Agrimonia

Nu är det snart fyra veckor sedan mitt sto fölade. Hon ser ju lika tjock ut nu som innan fölning! Jag har alltid fått höra att massa mat ska dom ha även efter fölning men hur mycket ger ni? Ska hon vara lite rund ett tag till? Hon äter ju ändå för två. Hon har fri tillgång på hö men ska jag kanske sänka kraftfodret? Har inte analyserat hö i år men jag brukar fodra efter ögat, men eftersom detta är mitt första föl är jag lite osäker på hur märren ska se ut vid denna tidpunkt. Tacksam för råd. Hur mycket kraftfoder ger ni era digivande ston och vad ger ni?
 
Sv: Foder till digivande sto...

Vi tar utfodringsfrågorna även fortsättningsvis på fodersidan - det finns många uppfödare där också... :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Mitt sto har nu börjat ridas mycket mer än tidigare, o från att ha varit i normal hull i gräns till lite rund börjar hon se...
2
Svar
22
· Visningar
2 552
Senast: Blyger
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
7 212
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 045
Anläggning Hej! Jag och min mamma är relativt nya på en lösdrift. För närvarande är det fyra lättfödda hästar som går i lösdriften. Dessa har...
Svar
4
· Visningar
1 473
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ramla av varje uteritt?!
  • Bildtråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp