Foder på granngården?

dramatik

Trådstartare
Jag undrar om någon vet om man kan köpa alla fyra sädesslagen (korn, havre, vete och råg) på granngården säckvis?:) Korn och havre vet jag att det finns där, men vete och råg då? Säljs det ens säckvis som foder?

Sv: Foder på granngården?

Jag har inte sett att dom har vete och råg.
Vad ska du ha det till?
Råg brukar väl inte användas till foder så mycket. Det lär ha dålig smaklighet, åtminstone till nötkreatur.
Däremot rågvete används ju till foder.

Jag skulle blanda torrfoder åt mina råttor och tänkte köpa säckar. Men det visade sig att råttor kan få parasiter om de äter säd som inte upphettats först. Så det är inte aktuellt längre, men tack ändå:)

Jag brukar låta anticimex mata mina råttor.....

Det finns hel havre och havrekross, hel korn och kornkross, hel vete och vetekli men inget råg? vad för djur utfodrar man med råg?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
666
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 155
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 086
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 837

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka