P
plu06kcn
Hej! Jag har ett 17-årigt halvblodssto som står på Havens draversbrock (pellets) och hon är fin i hullet (äter bra hö ca 9 kg/dag), plus lite betfor efter ridning. Men hon är lite seg, och Havensfodret är nästintill omöjligt att få tag på där jag bor i Gävleborg. Min förra stod fint på Hippo-müslin (pro-sorten för tävlingshästar trots att han inte alltid gick i så hård träning) och det var han super på, tillsammans med lite krosshavre.
Nu, jag skulle alltså vilja byta från Havensfodret till Hippos profoder på stoet, pellets eller müsli spelar ingen roll. Någon som har provat en övergång mellan dessa/skulle rekommendera den ena före den andra etc.? Hon är varken svårfödd eller tappar hull, men vill ha henne lite mer "vaken". Men vet inte om det är ett bra alt. att sätta henne på ett kraftfoder för högpresterande, så hon blir nervig. Tacksam för idéer och tips!
Shoot!
Nu, jag skulle alltså vilja byta från Havensfodret till Hippos profoder på stoet, pellets eller müsli spelar ingen roll. Någon som har provat en övergång mellan dessa/skulle rekommendera den ena före den andra etc.? Hon är varken svårfödd eller tappar hull, men vill ha henne lite mer "vaken". Men vet inte om det är ett bra alt. att sätta henne på ett kraftfoder för högpresterande, så hon blir nervig. Tacksam för idéer och tips!
Shoot!