Foder med krut i...

Johanna.Ingvarsoon

Trådstartare
Är på jakt efter att bra foder som får lite fart på min dressyrhäst... Jag vet att man inte kan förändra hästens naturliga sätt och temprament men lite måste man ju kunna göra.. Vad ger ni era hästar för att få lite extra go i dom?? Min äter salsa hotmix nu.. är hyfsat nöjd med det..

Sv: Foder med krut i...

Jag ger inget kraftfoder alls, det är tillräckligt med go i mina hästar ändå.

Immer

Åh, utmärkt tråd för mej och min kuse :angel:

Inge havre! de sätter sig bara på huvet :D

Du borde väl kanske undvika mkt fett då eftersom det verkar ge en lugnande effekt på temperamentet.

Sara

(Förslag)Fibergi har en musli variant som man kan ge som tillskott med sitt kraftfoder. Har inte kollat så noga men det är nått jag funderat att ge min häst. Har bara inte tagit mig tid att kolla nu när det betas.....

Är på jakt efter att bra foder som får lite fart på min dressyrhäst... Jag vet att man inte kan förändra hästens naturliga sätt och temprament men lite måste man ju kunna göra.. Vad ger ni era hästar för att få lite extra go i dom?? Min äter salsa hotmix nu.. är hyfsat nöjd med det..

Jag stod i ett stall med dressyr och hopphästar tidigare och där var de väldigt nöjda med ett tillskott som bl a innehöll en massa B-vitamin. Det var på en plastflaska med sån där inbyggd doseringskork, ni vet. Vad är det nu preparatet heter... Jag har sett det i flera butiker sedan. Jag ska ta fram namnet. De sade i vart fall att hästarna blev väldigt pigga av det och de fick det på våren och någon vecka före tävling.

Mustang Müsli Active

"Mustang Müsli Active är ett högenergi färdigfoder i i müsliformat. Detta är precis som Pellets Active marknadens absolut bästa tävlingsfoder.

Det är fullpackat med energi, och all spannmål är ångkokt. Den ångkokade spannmålen ökar dess verkningsgrad i hästen tarm.

I Mustang Müsli Active finns förutom linfrö, och profeed, också morötter och majs. Linfrö ger en skyddande gele och profeed är en kort socker molekyl som stannar i hästen grovtarm och ger energi till tarmfloran, på så vis motverkas bl. a E-colli, Sport och komfort samtidigt! "

Annars håller jag med Linda.B, Krafft Sport/ Energi.

/ Lisa

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
683
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 158
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 101
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Sryoqwe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka