Sv: födelsedagskalsinbjudan
SKolan kanske inte ska "rätta till" det, men det gör kanske inget om läraren går in på ämnet "låta alla vara med" utan att direkt anspela på någon särskild händelse.
Och dessutom kan kanske läraren hålla lite extra koll så att det inte handlar om (början till?) systematisk utfrysning, om läraren får veta att detta skett.
Det är ju ändå så att vi lämnar våra barn till skolan under en större del av dagen och då får vi nog också förvänta oss att skolan hjälper oss att ge barnen signaler om vad som är lämpligt och inte.
Vill återigen understryka att jag tycker självklart att man inte lämnar en utanför utan anledning!
Precis som jag skrev så hade det gjort hemskt ont i mitt mammahjärta om jag var TS!
Men hade det inte varit frågan om mobbing eller systematisk utfrusning så förstår jag ändå inte vad skolan skulle kunna göra om ett barn har kalas och föräldrarna kanske inte har råd att bjuda mer än tex. 10 barn!
Var ska gränsen dras, vid könet?
Den som har kalas kanske är vän med några pojkar i klass och parallellklass som som hon vill ska gå före?
I min klass hade vi en tjej som var väldigt gemen och avundsjuk. När hon var med på kalasen ställde hon alltid till det och "förstörde" kalasen genom att vara elak. Hon kunde bla viska och sen menande flina med de hon hade valt ut som vänner just den dagen. Efter kalasen fick födelsedagsbarnet och alla andra i skolan veta att just dennes kalas var värdelöst osv.
Vi hade ont i magen när hon skulle komma på kalas!
Ibland kanske det finns en anledning som vi föräldrar inte vet om.
OBS! Nu säger inte jag att TS eller åkes dotter är som denna tjejen!
Hur som helst, jag tycker att den här kalashysterin är lite sorglig.
Svår att hantera.