Födda 2014

Merope

Trådstartare
Tycker det är hög tid att göra en sån här tråd, så sätt igång och presentera årets nykomlingar!

Själv väntar jag fortfarande, så jag har än så länge inget att presentera även om det torde dimpa ner ett föl när som helst...

Vi på Lilla Hult har fått ett litet fuxsto med stjärn. Mamman är Þerna från Musö och pappan är såklart "the King" Kraftur frá Bringu

Blir nog en mycket fin häst av henne :)

Här har det kommit ett vackert brunt stoföl e. Solfari från Oviksfjällen.
Hon har en storasyster född 2013 som är extremt vacker så ska bli spännande att se denna tjej växa upp!

Här har det kommit fyra:

Först ut Ester från Änghaga - samma mamma som Oskar och pappa er Viktor fra Diisa damen har en blup på 115
DSC_1654.JPG

Nummer två Lukas från Änghaga
mamma heter Lukka fra Krafla och även här är pappa Viktor fra Diisa - blup på honom 122
DSC_1824.JPG

Nummer tre
Titus från Änghaga- e. Gneisti från Lermansbo och vår första klass sto Frán - blup 107
Bivld4b.jpg

Igår föddes äntligen en liten kille här!
img_25791.jpg

Är osäker på färgen dock, han har ål men i övrigt ser han mer ut som svarta föl brukar se ut. Mamma musblack, pappa isabell.

Ja precis det var min första tanke också, men sedan blev jag osäker när jag såg hur "aprikosa" alla andra musblacka föl var, tyckte han var alldeles för grå. Ibland kanske man inte ska läsa på så mycket ;)

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
583
Hundhälsa Hej! Jag har en unghund på 15mån som sen en tid tillbaka börjat lyfta upp höger fram tass väldigt ofta, trodde först att det hade att...
Svar
0
· Visningar
371
Senast: Redfox
·
Hästvård Min häst är ju rätt dålig på att äta. Inte nog med att han ofta får foderstrupsförstoppning (utredd på alla sätt utan direkt resultat...
2
Svar
34
· Visningar
1 752
Senast: Sirap
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
520
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama