Sv: Fodax, frågor
Bebben to the rescue
Majoriteten av skivorna är omkring 1½ cm - 2½ cm tjocka, och dom väger oftast mellan 250g-320g. Jag vägde alltid i början, men sen funkar ögonmått bra tycker jag. Numera väger jag till valpar, eller om någon hund behöver gå upp/ner i vikt och man då inte har lika mycket spelrum så att säga.
En påse är 35x40x15cm. I min standardkyl går det in en hel påse på en hylla, med några centimeters marginal.
Jag skulle tippa på att en lättfödd hund inte behöver hela 600g/dag av den röda varianten faktiskt, då går den nog upp i vikt. Min normalfödda tik på ca 30 kg äter ca 500-550g/dag, och den något svårfödda hanen på 33-35 kg äter runt 700g/dag nu. Den
extremt svårfödda hanen på 32 kg äter 1,2 kg ungefär.
Men enklast är ju att känna sig fram såklart, men jag hade börjat med 500g till Loke (Antar jag?) och sen känt av. Dom går upp i vikt rätt fort av Fodax Röd om dom äter för mycket, så du kommer att se det rätt så omgående i alla fall.
Jag minns tyvärr inte alls vad min frys har för kapacitet i liter, men jag får plats med 15 st påsar om jag verkligen passar in dom noga och bankar litegrann