Flyttstök med katt, del 1.

L

lisa

Har paus i flyttstöket och tänkte passa på att skriva lite om tant katt som är mycket flitig och hjälper matte att packa :D

Hon är verkligen för rolig (som de flesta katter när det händer saker). Trots sina 15 år ränner hon runt som yr höna mellan kartongerna, noga med att inte missa något av allt det spännande som är på gång.

Hon ska vara med ÖVERALLT, in i garderoberna som jag håller på att tömma, ner i varje byrålåda som blir tom, klättra runt i bokhyllan och vitrinskåpet, ner i flyttkartongerna (hon tyckte tydligen jag hade packat dåligt för hon ändrade lite :angel: ), upp och ner i sängen där det viks och sorteras grejer, osv osv...

Än så länge verkar hon bara uppspelt och nyfiken, inte orolig.... Jag hoppas verkligen att hon kommer ta flytten bra :crazy: Jag är mest orolig för resan, hon hatar att åka bil och har aldrig åkt såhär långt förut. Är det något särkilt jag skall tänka på?? Förutom att rasta på vägen (ska ta ut henne i koppel), ha "bäddbyte", mat & vatten med etc. Några särskilda tips??

Tant katt, för tillfället under skrivbordet = > :bump:

Sv: Flyttstök med katt, del 1.

Ca 60 mil tror jag det är... Vi kör lastbil så det lär nog ta 6-7 timmar :crazy:

Vi har fått stesolid utskrivet av vet. som hon skall få. Hon fick det när hon flyttade hit men då var det bara ca 3 timmars resa. Hon grät en del på vägen men var ganska lugn... :cry:

....när hon kom fram från den förra resan traskade hon ut som om det var den naturligaste saken i världen. Satt under sängen nån minut men efter en liten rundtur var lägenheten hennes borg :cool:

Är det inte bättre att inte plocka ut henne utan bara köra ? Jag själv har åkt med katt upp till Norrland, en resa på nästan 12 timmar och det har funkat hur bra som helst. Visst gapar han emellanåt, men inget att bry sig nämvärt om eftersom han efter ett tag oftast slår sig till ro.

Vi tänkte väl se lite hur det går, ligger hon och sover kommer vi inte slita ut henne ur buren direkt...

Men vi behöver väl ändå rasta själva (bara sambon som har körkort :angel: ) och då vill hon nog inte bli lämnad i bilen. Saken är den att hon inte alls är van vid att åka bil, förutom flytten hit har hon bara åkt kortare turer på ca 15 min, till vet. och liknande.

Något att tänka på kan vara vad man har för temperatur i bilen! De gånger jag åkt med mina missar har jag märkt att de föredrar att ha det lite kyligt i bilen framför värme. Kan säkert vara individuellt, men det lär du ju märka.
Tänk även på att de kan reagera på ljud, som vinandet som blir av att ha ett fönser öppet (om du nu brukar ha det). Annars tycker jag du har tänkt på det mesta själv...

Hmm, jag som snarare tänkte på att man kanske inte kan ha AC:n på om det blir dragigt... Men det är väl individuellt som sagt.

Nu är det inte många timmar kvar, lite sömn och sen hämta lastbil och packa allt inkl. katt :p Jag hoppas bara på att det finns gott om plats i framsätet, så att buren får plats mellan oss. Tänkte ha selen på så att jag kan prova att ha henne i knät om det går....

Tar nog en snabbkoll här på morgonen (sambon lär ändå packa datorn sist :angel: ). Håll tummarna för att gullemissen får det bra under resan :bow:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka