Flyttdags!

Amha

Trådstartare
Lägger den under hästmänniska då det är stall jag är mest intresserad av.

Jag bor strax utanför Stockholm med sambo och bebis. Vi börjar på att "växa ur" vår 2:a och jag ser mina möjligheter att söka ett boende som passar mig bättre geografiskt. Frågan är vad som passar mig bättre geografiskt i förhållande till stall med bra ridvägar.

Nu är frågan, sambon flyttar inte längre bort än att han har ca minuter kommunalt till Slussen. Med en riktigt bra bostad kan han tänka sig att åka lite längre. Jag vill inte hålla på att bilpendla till stallet utan bo så man kan cykla/jogga/gå dit utan problem. Dvs någon mil på sin höjd, 1.5 kanske. Då har jag börjat kolla lite i Haninge, Huddinge etc. Är det vettiga hästområden? Igår hittade jag dessutom en superfin etagelägenhet i Tyresö med bra hyra och lågt inköpspris och blev supersugen. Är det något att ha? Passade inte jättebra med kommunikationerna, tog inte så lång tid men 2 byten men han gick med på att kolla och "provåka" åtminstone :p

Jag försöker bilda mig en uppfattning genom annonser men det är svårt så någon här kanske vet tänkte jag. Vad är era hetaste tips på hästkommuner nära slussen?
 
Sv: Flyttdags!

även ut mot Farsta.

Sen finns det ut mot Botkyrka/Södertälje men där är frågan om han vill bo?
Nacka/värmdö kan också vara nåt.
 
Sv: Flyttdags!

Värmdö springer iväg lite i pris för vår dagsbudget om vi ska ha dräglig hyra också. Jag kollade i Botkyrka i söndags men mäklaren rådde oss att kolla närmare huddinge och jag tror att det är bra tänkt av olika anledningar.

Bokade en visning på den i Tyresö och tänkte köra runt och kolla lite hur det ser ut där med stall. Det var en trevlig lya åtminstone.
 
Sv: Flyttdags!

Haninge är ju fantastiskt i hästsynpunkt! Finns ju hur mycket stallar som helst i Haningekommun och väldigt bra med ridvägar. Kolla neråt Västerhaninge så har du ju Österhaninge där nere med många fina stallar med bra träningsmöjligheter och ridvägar som är oändliga!
 
Sv: Flyttdags!

Även med distansryttarmått mätt? Då kanske jag ingen ens behöver byta gren! :D det kanske blir bra det här ändå!
 
Sv: Flyttdags!

Bor inte längre i Haninge men är uppväxt där. Finns MASSVIS med bra möjligheter till fint boende och bra stall. Haninge var iaf tidigare Sveriges hästtätaste kommun. Det går ju även att åka kommunalt till slussen med buss + tunnelbana alternativt pendeltåg + tunnelbana :)
 
Sv: Flyttdags!

Vad roligt! Farfar bor också där och jag kan mycket väl tänka mig att bo nära honom :) ska börja kika där mer seriöst.
 
Sv: Flyttdags!

Även jag är uppvuxen i Haninge. Jag kan rekommendera det, finns stall i skrymslen som man inte ens vet om till och med :D

Mamma bor fortfarande i Haninge och har häst inom cykelavstånd.
Skulle jag flytta till Stockholm kan jag tänka mig att bo i Haninge med omnejd. Lagom avstånd till allt! :)
 
Sv: Flyttdags!

Jag tycker också att Haninge verkar bra (bor själv i Salem, här är det hopplöst ur hästsynpunkt tyvärr). Jättemånga trevliga stall, vad det verkar.

Annars får jag ofta intrycket att alla de sjysta stallen och ridvägarna finns i norrort. :cautious:
 
Sv: Flyttdags!

va? I salem finns det fler bra stall och söderort om man kollar bort mot grödinge har Sveriges bästa ridvägar!
 
Sv: Flyttdags!

Beror väl på vad man menar med bra stall. Jag gillar stall med lååååååång utevistelse, gärna lösdrift - det finns inte, såvitt jag vet. Det finns stall i "landsbygdsdelen" av Salem, men dit är det lika långt från tätorten som till Botkyrka eller Södertälje.

Grödinge är också en bra bit bort, men du har rätt i att det verkar finnas fina ridvägar där.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp