Flyttar till Stockholm! Hilfe bitte!

LBR

Trådstartare
Hej alla bukisar!

Jag har inte varit en extremt aktiv medlem men jag har läst enormt mycket och nu kände jag att jag måste få lite hjälp...

Jag flyttar till Stockholm med min sambo och det känns ungefär såhär: gahhhhhhhhhh!

Jag trivs mycket bra i Linköping där vi bor nu men eftersom att sambon så gärna vill flytta på grund av sitt jobb så gör jag självklart också det. Jag är nyutexaminerad lärare och har fått ett jobb på 40 %. Problemet är att jag kommer bara jobba två dagar i veckan och det skrämmer mig.

Jag har generaliserat ångestsyndrom och en diagnos till som innebär att stress och annat kan framkalla depression. Jag är LIVRÄDD för att mina 5 dagar ledighet i veckan kommer skicka ner mig i en mörk spiral. Jag är generellt sett en mycket glad, social och vänlig människa (som möjligtvis pratar lite för mkt ibland men jag tror att jag är rätt charmig ändå) ;) Jag känner bara att jag skulle gärna ha kontakt med nån som bor i Stockholm som kanske till och med vill ses så småningom.

Dessutom: om någon vet någon i stockholmsområdet (gärna norra) som behöver hjälp i stallet så hade jag slängt mig på det utan tvekan. Jag lämnar medryttarhäst och allt bakom mig och vet inte hur jag ska klara mig. Jag kan hjälpa till med mockning, insläpp, fodring, longering, promenader, motionering, beridning etc. Är en sån människa som älskar att vara i stallet vad sysslan än är för det hjälper mig mycket. Jag vill inte påstå att min diagnos är något som märks alls men stallet hjäper mig att inte ha ångest.

Så är det någon som känner att de vill ta till sig en 26årig skåning som är glad, snäll, fest- och livsglad, djurtokig, pratig, stand upgalen, fotbollsintresserad och utbildad gymnasielärare så svara gärna. Jag känner att en utsträckt hand kan ju inte skada :)

Kram på er!

Extrajobb! Sätt upp dig på vikariat inom skolan eller hitta en anställning till.

Det är mitt tips. Jag tror inte att fem dagar utan jobb är bra.

Ja jag har tänkt kolla runt efter vikariat på andra ställen. Ny stad med en sambo som jobbar heltid (och skift dessutom) och 5 dagar ensam i veckan känns verkligen inte bra.

@stjarnhimmel det kommer jag definitivt att göra! Tack :)

Om du inte hittar ett till jobb så kanske volontärarbete kan vara bra för att lära känna lite folk och hålla sig aktiv. Jag tror det finns en stor efterfrågan på volontärer som kan göra en insats dagtid, ex. på katt- och hundstall, inom Stadsmissionen, kyrkan m.m.

Leta på ett stall, är mina tankar. Det hjälpte mig genom min depression. Vilken gren är du intresserad av? Kan du tänka dig något nytt område?

Ja jag har funderat på volontärarbete @hvala du har inga tips på ställen?

@Squie Jag är rätt allround men det är framförallt hoppning jag själv tränar. Kan absolut tänka mig något nytt, har länge varit nyfiken på att köra och även western hade varit roligt att lära sig!

@Singoalla Tack! Några flytta till Stockholmtips du vill dela med dig av? ;)

Distanshästar behöver ju ofta mycket mängdträning, typ långa skrittpas och så, kanske kan vara något att söka dig till någon distansryttare? :)

Kanske inte överfullt i Stockholm med distansryttare, men du har ju Solvalla och Täby galopp :) De välkomnar alltid en hjälpande hand.

@prallan jag som tycker att det verkar finnas rätt många norr om stan. :D Men Solvalla och Täby är också bra förslag, speciellt Solvalla eftersom @LBR var intresserad av körning. :)

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 191
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ I några månader har min mamma varit sjuk, sen upptäcktes det att hon har lungcancer. Tyvärr är den obotlig men med behandling kunde dom...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 870
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
29 906
Senast: EmmaW
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 910

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka