Flyttar till Stockholm! Hilfe bitte!

LBR

Trådstartare
Hej alla bukisar!

Jag har inte varit en extremt aktiv medlem men jag har läst enormt mycket och nu kände jag att jag måste få lite hjälp...

Jag flyttar till Stockholm med min sambo och det känns ungefär såhär: gahhhhhhhhhh!

Jag trivs mycket bra i Linköping där vi bor nu men eftersom att sambon så gärna vill flytta på grund av sitt jobb så gör jag självklart också det. Jag är nyutexaminerad lärare och har fått ett jobb på 40 %. Problemet är att jag kommer bara jobba två dagar i veckan och det skrämmer mig.

Jag har generaliserat ångestsyndrom och en diagnos till som innebär att stress och annat kan framkalla depression. Jag är LIVRÄDD för att mina 5 dagar ledighet i veckan kommer skicka ner mig i en mörk spiral. Jag är generellt sett en mycket glad, social och vänlig människa (som möjligtvis pratar lite för mkt ibland men jag tror att jag är rätt charmig ändå) ;) Jag känner bara att jag skulle gärna ha kontakt med nån som bor i Stockholm som kanske till och med vill ses så småningom.

Dessutom: om någon vet någon i stockholmsområdet (gärna norra) som behöver hjälp i stallet så hade jag slängt mig på det utan tvekan. Jag lämnar medryttarhäst och allt bakom mig och vet inte hur jag ska klara mig. Jag kan hjälpa till med mockning, insläpp, fodring, longering, promenader, motionering, beridning etc. Är en sån människa som älskar att vara i stallet vad sysslan än är för det hjälper mig mycket. Jag vill inte påstå att min diagnos är något som märks alls men stallet hjäper mig att inte ha ångest.

Så är det någon som känner att de vill ta till sig en 26årig skåning som är glad, snäll, fest- och livsglad, djurtokig, pratig, stand upgalen, fotbollsintresserad och utbildad gymnasielärare så svara gärna. Jag känner att en utsträckt hand kan ju inte skada :)

Kram på er!

Extrajobb! Sätt upp dig på vikariat inom skolan eller hitta en anställning till.

Det är mitt tips. Jag tror inte att fem dagar utan jobb är bra.