Flytta sin outlockexpress

Nikki o Fabian

Trådstartare
går det?
Alltså, jag har nu en stationär dator som jag annvänder mest men har en bärbar liggandes i väntan på att börja annvändas när jag flyttar till Skåne.
Frågan är nu om jag kan "flytta över" min outlockexpress till den bärbara datorn, egentligen är det väl så att jag bara vill ha min nuvarande e-mail adress till den andra datorn. Tycker inte det borde vara omöjligt, men sen är ju frågan om min ardess funkar trots att jag inte annvänder mitt bredband längre som jag har hos comhem. Det abonemanget kommer att vara kvar och annvändas av min mamma o syster som bor kvar här i Sthlm.

Så vad kan jag göra?
Om det nu inte funkar, det som jag tänkt mej. Vad gör jag då, hur får jag en adress till min nya outlock?

Sv: Flytta sin outlockexpress

Gör bara samma inställningar i mailprogrammet på den bärbara datorn som det är på den stationära så ska det gå bra.
Brukar ligga under Verktyg - E-postkonton

Mailen kommer till ditt epost-konto. Du kan sen hämta den från vilken dator du vill.

Har du samma internetleverantör? Om inte så ska du inte använda exakt samma inställningar; server för utgående e-post (SMTP, antagligen) ska du ställa in till vad din nya internetleverantör har.

Mailen kommer till ditt epost-konto. Du kan sen hämta den från vilken dator du vill.

Har du samma internetleverantör? Om inte så ska du inte använda exakt samma inställningar; server för utgående e-post (SMTP, antagligen) ska du ställa in till vad din nya internetleverantör har.

Grejjen är den att jag kommer koppla upp mej på nätet lite varstans och kommer inte att ha internet där jag bor....

Grejjen är den att jag kommer koppla upp mej på nätet lite varstans och kommer inte att ha internet där jag bor....

Inga problem hämta mailen. För att skicka föreslår jag att du använder tillhörande webmail. (Antar det finns en sådan kopplad.)

Liknande trådar

IT & mobiler Har precis skaffat bredband i min lägenhet och det funkar inte med min bärbara dator. Det kopplar ur och går enormt sakta. Däremot är...
Svar
4
· Visningar
598
Senast: trazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Barmarksdrag/canicross