Flytt av katter

sofia77

Trådstartare
Vi har köpt hus och ska flytta in nästa helg. Funderar lite på hur vi ska göra med katterna som är innekatter. Är det bäst att stänga in dom i ett rum i det hus vi bor i tills vi flyttat alla saker eller flytta katterna och stänga in dem i ett rum i nya huset?? Bara lite funderingar så där.

Sv: Flytt av katter

När jag flyttar har katterna fått bo hos mina föräldrar (där de har varit massor av gånger och känner sig hemma) i några dagar. Visst skulle det gå att stänga in dom i ett rum, men det skulle iallafall göra mina flickor förkrossade. :crazy: Ett rum i gamla huset borde vara att föredra, isåfall.

Visst det är inget roligt att stänga in katterna men dom kan inte flytta in hos någon annan heller tillfälligt våra föräldrar bor för långt bort. Dom får nog bo i köket medans vi flyttar.

Vi har köpt hus och ska flytta in nästa helg. Funderar lite på hur vi ska göra med katterna som är innekatter. Är det bäst att stänga in dom i ett rum i det hus vi bor i tills vi flyttat alla saker eller flytta katterna och stänga in dem i ett rum i nya huset?? Bara lite funderingar så där.

När jag flyttade så fick katten vara i den gamla lägenheten (självklart inte ensam längre stunder då jag flyttade ut på 2 dagar och åkte mellan gamla och nya lägenheten hela dagarna) sen när allt var klart i den nya och kattens saker var på plats fick hon följa med och lära känna sitt nya hem! Fungerade jätte bra och det tog inte många timmar innan hon låg på sin favorit stol i köket och sov som en stock.

När vi flyttade så gick våran katt in i sin transportbur och låg där och kikade på alla galna människor som flyttade runt alla saker hej vilt :rofl:
Han var då innekatt och dom blir ju ganska så "skyddade" i sin lilla värld som det faktiskt är..
Men han har fått flytta 3 gånger och det har gått prima. Han har vart med mitt i gröten och hängt med i lasset. Anpassningen i nya hemmet har gått hemskt bra.. Katter är coola djur ;)
Livet som ute&innekatt bara älskar han...

lycka till!

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
863
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
221
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Hej! Det har dykt upp en kattmamma med 4 kattungar hos min granne. Han vill inte ha dom där så jag har gjort i ordning ett litet hörn...
Svar
8
· Visningar
458
Senast: KeeNine
·
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
612
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama