Sv: Flytningar hos honkatt
Jag har varit hos veterinären idag på morgonen. Igår kväll när jag tittade på henne så var dom lite rosa-aktiga så jag åkte in med henne. Hon hade ingen feber eller andra tecken på inflammation, men efter att dom både röntgat och ultraljudat henne så såg hon små blåsor i livmodern, men hon kunde inte se om det var fosterblåsor eller cystor, så jag ska tillbaka om en vecka och göra ett nytt ultraljud. Vet. trodde mest på att hon blivit dräktig (hon gick ihop med våran avelshane när hon löpte och vi ville ha en kull på dom, men han har aldrig lyckats få till det) och att hon nu aborterat fostren vid tidig ålder eftersom blåsorna såg väldigt tomma ut plus att hon då har lite flytningar, vi hoppas på det så det inte är några cystor iaf. Jag fick svag antibiotika för att ta bort alla misstankar om infektion, eftersom hon ska bli avelshona så är det bäst att vara på den säkra sidan. Så nu håller vi bara tummarna för att hon själv lyckas få ut det som fanns därinne och att antibiotikan hjälper henne att inte få någon infektion.