H
Hjalti
Min hund fick genomskinliga flytningar från underlivet, ser ut som genomskinligt snor typ. Åkte direkt till vet där de bad mig gå ut och skaffa ett urinprov, nu blev det så att när jag satte skålen under henne och skulle ta urin när hon kissade så råkade det komma lite avföring med då hon va nervös och bajsade också
. Trots detta så bad de inte om ett nytt prov utan noterade bara att det kommit avföring med. Urinprovet visade på lite bakterier vilket inte va så konstigt iom att avföring hade kommet med. Sen rönkade vet livmodern vilket visade sig se frisk ut. Hon va skendräktig och hade lite mjölk i juvrena däremot så det fick jag medicin mot + antibiotika mot vaginit som vet trodde att hon hade därför flytningarna.
Flytningarna avtog när jag bara hade någon behandlingsdag kvar så jag ringde igen och fick en förlängd kur antibiotika. Hon är precis som vanligt, pigg, glad, äter och dricker som hon ska däremot kan det komma lite slem fortfarande från och till. Skulle det inte hjälpa med denna kur så sa dom att det är bäst att ta bort livmodern.
Men om nu inte livmodern va infekterad vilket det visade att den inte va utan såg frisk ut, varför ta bort den då? Kan det vara en början till en infektion och skulle inte stark antibiotika bita på det då?
Har några dagar kvar på kuren men ville kolla lite med andra som har hund om detta är något ni varit ute för och kom er veterinär fram till att det kunde vara något annat än livmodern?
Flytningarna avtog när jag bara hade någon behandlingsdag kvar så jag ringde igen och fick en förlängd kur antibiotika. Hon är precis som vanligt, pigg, glad, äter och dricker som hon ska däremot kan det komma lite slem fortfarande från och till. Skulle det inte hjälpa med denna kur så sa dom att det är bäst att ta bort livmodern.
Men om nu inte livmodern va infekterad vilket det visade att den inte va utan såg frisk ut, varför ta bort den då? Kan det vara en början till en infektion och skulle inte stark antibiotika bita på det då?
Har några dagar kvar på kuren men ville kolla lite med andra som har hund om detta är något ni varit ute för och kom er veterinär fram till att det kunde vara något annat än livmodern?