ylvalill
Trådstartare
Hur svårt kan det vara att hitta ett flugtäcke som sitter bra egentligen? Började med att prova samma modell som min förra häst alltid hade - Bucas Buzz off. Storlek 145 satt tightare än korvskinn, storlek 155 var fortfarande för tight i bogen och runt magen, men blev dessutom för långt. Sen gav vi oss (efter mycket efterforskningar på nätet) nu på horsewares modeller. Rambo Fly Buster i storlek 155 - hur långt som helst men stramar rejält över manken och känns även lite tight runt magen. Att gå ned en storlek så att längden blir rätt borde ju innebära att det blir ännu tightare.
Vill ha bra kvalitet, men både Bucas och Horseware verkar uteslutet, så vida inte amigo XL kan vara ett alternativ. Är det någon som har erfarenhet av den modellen och vilka hästar den passar på? Är den bara avsedd för grova kallblod? Min häst är ett svenskt halvblod, ca 167 cm i mkh (3 år och växer fortfarande...), lite grövre i typen men inte tjock. Skulle XL modellen kunna vara värd att testa, eller är det nån som har nåt annat tips? Blir dyrt i längden att beställa hem och returnera täcken...
Vill ha bra kvalitet, men både Bucas och Horseware verkar uteslutet, så vida inte amigo XL kan vara ett alternativ. Är det någon som har erfarenhet av den modellen och vilka hästar den passar på? Är den bara avsedd för grova kallblod? Min häst är ett svenskt halvblod, ca 167 cm i mkh (3 år och växer fortfarande...), lite grövre i typen men inte tjock. Skulle XL modellen kunna vara värd att testa, eller är det nån som har nåt annat tips? Blir dyrt i längden att beställa hem och returnera täcken...