Flugtäcke till kraftiga hästar

linlar1

Trådstartare
Vad har ni med kraftiga hästar för sorts flugtäcke? Jag har inte hittat något täcke som passar bra i ridsportbutiken här, och ska man beställa något hade det suttit fint med tips från någon annan som har samma problem. Hon har 145 i storlek och problemet är framförallt att det sitter för tight runt halsen, men även runt bogen hade det inte skadat med mer plats.

Har inget tips men följer med spänning eftersom jag har samma problem. För tighta täcken vid bog o hals för min kallblodstravare.

Sverigetäckets insektstäcke tycker jag är bra. Mina hästar har rejäl hals och en av dem har ovanpå det tjock man men ändå finns det gott om plats kvar i täckeshalsen. I bogen är täckena också ordentligt tilltagna. Dessutom är det bra pris på dem och de är hållbara. Däremot fick man iallafall tidigare gå upp en storlek men det är några år sedan jag köpte mina så det kan de ju ha ändrat på nu. Det är ju enkelt att maila och be dem mäta täcket.

Förresten - Jag tycker Shires har vanliga täcken med bra passform till lite grövre hästar - kanske flugtäckena oxå är bra!?

Amigo, eller ännu hellre Rambo (beroende på plånbok). En storlek större och det sitter som ett smäck på mitt kallblod.

Biltemas flugtäcken är stora i hals och bog och "normala" över kroppen. Magdelen är också väl tilltagen.

Säger som @sissu Biltemas flugtäcke passar bra på kraftigare hästar iaf fjordingar. Dom är stora i hals och bog men inte alldeles för lång i sidorna eller längden.

Jag har biltemas täcke idag och det är tyvärr lite väl tight runt bogen på min bastanta dam, passar bra i övrigt, men amigo xl-täcket ser lovande ut, beställer ett sådant!

Jag har biltemas täcke idag och det är tyvärr lite väl tight runt bogen på min bastanta dam, passar bra i övrigt, men amigo xl-täcket ser lovande ut, beställer ett sådant!

Uppdatera gärna och berätta vad du tycker sedan! Är själv lite sugen på det täcket till vår nordis. Han har dock inget jättebehov av flugtäcke, så har inte blivit av att jag köpt något.

Min fjordvalack har en ganska rejäl hals, även om han inte är så grov över bogarna. Han har ett Amigo Bug Buster och ett Bucas flugtäcke, och Bucas är mycket rymligare i halsen än Amigo-täcket är.

Vad har ni med kraftiga hästar för sorts flugtäcke? Jag har inte hittat något täcke som passar bra i ridsportbutiken här, och ska man beställa något hade det suttit fint med tips från någon annan som har samma problem. Hon har 145 i storlek och problemet är framförallt att det sitter för tight runt halsen, men även runt bogen hade det inte skadat med mer plats.
Har du kollat på Nisch täcken? Min foderhäst med ganska rejäl bog och nacke passade fint i det iaf.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är...
2 3
Svar
40
· Visningar
1 264
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
299
Utrustning Borde köpa nytt vintertäcke, ordentligt tjockt.Men när man har en ponny som är "smal" runt halsen och bogarna är det inte så lätt; många...
Svar
10
· Visningar
996
Senast: Tussinussen
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 016
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka