Flugluva på tävling?

Solvira

Trådstartare
Får man ha det? Märkte nu när jag stod och flätade manen att min kille har ett helvete med odjuren som tar sig ner i hans öron. :crazy:

Sv: Flugluva på tävling?

Kanske skulle sagt att jag är medveten om att man inte får ha det vid ridning, men när man leder omkring osv? Lite trött och virrig såhär inför tävling. :p Sjuk är jag igen också. :mad:

Men ha en öronhuva då ? :D .
Om dom kryper ner i öronen så lär väl den skydda ?

Jo, men det får man ju inte heller ha när man rider. :p Därför jag undrar om man får ha det när man leder omkring hästen. :)

Hmmm, är inte helt säker men undra om man inte får begära dispens för att tävla med öronhuva fr.o.m i år .Vet att det är tillåtet att tävla med i flera europeiska länder på tävling,bl.a Tyskland.

Nu kan jag inte komma på var, men jag har för mig att jag har läst någonstans att det ska/är tillåtet md flugluva. Men det kan ju vara så att det var i ett annat land än Sverige. Vet att jag höjde ögonbrynen väldigt i alla fall! Det är dock en regeländring jag hade gillat då min ena häst är väldigt ljudkänslig, bomull i öronen hade inte skadat och den andra är extremt störd av insekter...

Kan inte se varför du inte skulle få ha luva när du inte är på banan. Du får ju t ex tussa öronen om du vill, och ingen hindrar dig ju t ex från att kasta på ett flugtäcke över hela hästen.

Och det enda en huva gör är ju dämpa lite ljud, och skydda mot insekter.

/Alexandra, som också verkligen skulle välkomna en regeländring så man fick tävla med den.

Fast får man ha bomull i öronen? Har för mig att det bara är på internationella tävlingar, men är osäker.

NU blev jag osäker bara för det.. Ska inte svära på det vad gäller nationella, men jag vet att jag sett det. (Sen är ju inte allt man ser tillåtet heller..)

Jag tror inte att bomull i öronen är tillåtet under själva tävlingsmomentet, då skulle säkerligen även huva vara tillåtet.

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
806
Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
273
Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 832
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
786
Senast: miumiu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka