Flughuva som sitter kvar?

Linda_A

Trådstartare
Min Rambo flughuva är spårlöst försvunnen efter min semester, så behöver skaffa något nytt. Gillade mycket med den modellen, men hästen tar av sig den väldigt lätt. Har haft den både över och under grimma och oftast tar hon av båda väldigt lätt. Finns det några modeller som har en bättre chans att sitta kvar?
 
Min ena kan bara ha flugluva utan öron, finns billiga på hööks (brukar hålla en sommar för mig). Vet inte om det är att de är bekvämare eller om de är svårare att få av men den har han aldrig tappat, luvor med öron har han tappat innan jag ens lämnat stallet. Så det kan kanske vara ett tips att prova iaf ☺️
 
Jag fäster flughuvan i manen. Köper luvor med fäste där bak drar igenom en tuss man, en tuss man bredvid och fäster med gummiband. Enda sättet att få den att sitta kvar.
 
Har bara professionell choice med öron. Super slimmad skön att ha på sig torkar fort. Tycker öronen är lika viktiga att skydda som ögonen. Mycket kryp i öronen på hästarna.
 
Jag fäster flughuvan i manen. Köper luvor med fäste där bak drar igenom en tuss man, en tuss man bredvid och fäster med gummiband. Enda sättet att få den att sitta kvar.

Så fick jag också göra på min förra. Behövde luva iom att hon inte fattade att man kunde skaka bort flugorna...🙄
 
Jag tycker min med nosskydd från QHP är fantastisk när man klippt upp nackresåren. Dessutom billig 👍
 

Liknande trådar

Utrustning Hej, nån som vet av nått märke/modell på flughuva m. öron som har utbuktningen längre ner på huvudet? Hästen fick ta andra pållens...
Svar
2
· Visningar
256
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
457
Senast: Emma-pemma
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 132
Utrustning Jag har i dagsläget en Lippo Marcello 17,5" hopp-/allroundsadel som passades ut av erfaren sadelutprovare för två år sedan och som har...
Svar
0
· Visningar
457
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp