Flughuva - fästa hur?

QueenLilith

Trådstartare
Jag har en flughuva som saknar fästen till att fästa i tränset och den känns som den är på väg att åka av under användning. Tänker att kanske andra inte har samma problem eftersom så många flughuvor verkar skulle vara under tränset utan fäste. Men har någon annan testat att synpå kardborre eller liknande för att hjälpa hålla dom på plats? Jag har köpt kardborre band men osäker på hur jag skall sy 🤔

Man kan trä käkremmen genom ”virkningen” så att iaf kanterna hålls kvar. Jag brukar ibland ta gummisnoddar som jag trär genom virkningen och knyter fast runt käkremmen.
Annars brukar jag mest stanna till och dra lite i tyget under tidpasset när den glider framåt.

Klart att jag har en sån här... utan virkning 🤣
1000004560.webp

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 189
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 769
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 213
Senast: Görel
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 238
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar