Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kan aldrig träna bort naturliga drifter. Däremot kan du jobba med dig själv, och bli en trygg punkt för hästen. I nuläget är hästarna runt honom en trygghet, hans flock. När hästarna går blir han lämnad utan flock och utsatt. Det gör honom orolig. Hästen finner trygghet i andra hästar och när dom försvinner gör tryggheten det med dom. Om du gör hästen trygg kommer den inte att bli orolig när andra hästar går.Om det är en häst han inte känner riktigt så kommer han över det rätt snabbt. Men är det någon från stallet som han känner blir det inte bra.
Nu igår så slängde han av mig och sen sprang ut till den andra hästen utanför ridhuset. Det var då en häst som stått i stallet ett tag som vi ridit ut tillsammans med och de har gått i hagarna bredvid varandra. Den hästen flyttade för någon vecka sedan och de har inte träffats sedan dess.
Så det kan ju vara därför han reagerade så kraftigt igår också.
Men alltid när vi lämnar stallet gnäggar han. Har hänt innan att han slitit sig för att komma tillbaka till kompisarna. Behöver verkligen tips på hur jag kan få honom att lita på mig.