Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu är ju inte Dvärghamstrar en ras. Det finns raser som absolut inte ska leva i flock. Hur okunniga är de som skrivit lagarna? Det finns en ras bland dvärghamstrar som vilt lever i flock, vilt allstå i en blandflock med mamma, pappa och inte vuxna barn. Alla andra dvärghamsterraser är även i det vilda solitärdjur.Dvärghamstrar ska leva i flock jo, även enligt svensk lag.
Dvärghamstrar är inte en ras nej, det är heller inte flera raser utan arter. Guldhamster får inte hållas ihop här heller men dvärghamstrar ska hållas ihop såvida de inte behöver säras. Nu är jag personligen inte så inläst på dvärghamstrar (guld ftw!) men mig veterligen är det tämligen standard bland hamsterfolk att de har även dvärgar ihop och det är även det hamsterföreningen rekommenderar.Nu är ju inte Dvärghamstrar en ras. Det finns raser som absolut inte ska leva i flock. Hur okunniga är de som skrivit lagarna? Det finns en ras bland dvärghamstrar som vilt lever i flock, vilt allstå i en blandflock med mamma, pappa och inte vuxna barn. Alla andra dvärghamsterraser är även i det vilda solitärdjur.
Jäkla tur jag bor i ett land som tvärtom lagstiftat att hamster, även dvärghamstar, är den ENDA djurarten man får och ska ha ensamma.