Fläta pannband

Sv: Fläta pannband

Men alltså hjääääälp vilka läckra flätningar! Jag tänker bara på de gamla ridskole-hajtandsflätningarna i plastband när jag tänker flätade pannband men det här var ju helt sjukt snyggt verkligen. Nästan så att man måste skaffa ett engelskt träns, bara för att hästen skulle vara så söt i sånt... :o

Jag (som är pysselfreak) har aldrig vågat mig på det här, men den här tråden har tydligen fått mig på andra tankar... Tack för det! :devil: Jag har ju inte ens någon häst längre..!

Masse flotte pannereimer! Flinke dere er:bump:

2899091.jpg

2899098.jpg

2899107.jpg

2899112.jpg

2dslfrp.jpg

Skal stare på å flette rundt ei nakkereim i dag, der blir fargene grønn og lilla.
Skal også flette hodelag og litt sånt, etterhvert. Gleder meg :)

Tack :)

Ja flätar både pannband, nosgrimmor, lädergrimmor, nylongrimmor, spön, sporrar, hundhalsband, diadem osv, så vill du ha en snygg flätning till din häst utan att behöva köpa nytt så är de ju bara att ta en gammal grimma och börja fläta :)

Smart! Jag som varit lite deppig för jag tycker inte jag kunnat motivera att fläta mer pannband.. men nu kan jag ju fläta på annat! :D:D

Jag tänkte "Äh, what the hell!", jag letade upp pannband och band, jag provade, jag dog en smula av frustration över youtubetutorials som inte funkade, jag tänkte till och jag lyckades!

229739_10150395018658761_655773760_10478461_708501_n_158574291.jpg

Takk for en superinspirerende tråd!! :)
Fy fasan så flinke folk er! Moro å se resultater fra kreative hestefolk :)

Da har jeg laget mitt første! :D
Det var egentlig veldig lett, men det er vanskelig (som en har skrevet tidligere i tråden) å forklare hvordan man faktisk gjør det. Fulgte tutorialsvideoen her inne og den satte seg i sikringsboksen ;)

Her fikk jeg piffet opp mitt brune ponnyträns :)
DSC_0165.jpg

Senast ändrad:

KL

Blev sugen på att fläta pannband, jag med...:)

Första försöket ser ut såhär, men det ska göras om, för det blev för snett:p

1312113815_resized.jpg

Jeg har fått skikkelig dilla! Handlet bånd på Panduro igår og lagde fire nye pannebånd før jeg la meg :)
Beklager dårlig bildekvalitet...

Hvem likte dere best? :)
Foto02601.jpg

Tack:D
Men nu är det omgjort i alla fall, så det är lite jämnare, sitter och väntar på att limmet ska torka så att jag kan använda det snart...

Men så funderade jag på om jag skulle ha rosetter på, någon som har en bra beskrivning på en enkel rosett?

Nu har jag flätat om första pannbandet, sedan hittade jag ett till som också fick bli flätat.
Och sedan exprimenterar jag lite med pärlor också...

1312557730_resized.jpg

kl

Här är mitt senaste pannband. Lyckades även knåpa ihop rosetter den här gången.

IMG_5914.jpg

snyggt, vad duktiga alla är! :)

Hur får ni till det så snyggt i mitten på rosetterna? Mitt blir mest bara skarvigt och fult :o

Kl

Jag blev så inspirerad att jag oxå började fläta!

STP85031.jpg

Kul!:bump: Men vad svårt det var att få slätt, trodde jag skulle bli tokig så många gånger jag fick fläta om!

kl

Här är mitt senaste pannband. Lyckades även knåpa ihop rosetter den här gången.

IMG_5914.jpg

ÅÅ så fin, vill ha ett exakt sånt! :love::love::love::love::angel::angel::angel::angel:

Hur har du gjort rosetterna? beskriv gärna med bilder!
och vad är det för bredd på banden och vilket flätnings sätt har du använt??

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska på bröllop på sydligare breddgrader i mitten av juli och har börjat fundera på klädsel. Jag snubblade över den här klänningen på...
Svar
18
· Visningar
1 425
Senast: Amha
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
23
· Visningar
2 778
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 657
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
2 349
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka