Fläskläpp!

Sv: Fläskläpp!

Har du kollat om du ser några hål? Så att det inte är ett ormbett! Borde iofs vara mer svullet då, men man vet ju aldrig.

Vad jag kunde se så såg jag inga hål. Men svårt att se då hon ryckte upp huvudet så fort jag försökte kolla :(

Jag gissar på getingstick/bromsbett alternativt någon mindre reaktion av en giftig växt

aj då :(
har hon ont? låter hon dej röra vid det?
vår kattunge (som nu är försvunnen......) hade en stor svullnad vid "svans roten" och svansen bara hängde, ringe vet. som trodde de va en böld.
Någon dag senare var det två hål precis där, fyllda med var, hon hade jätteont,
åkte då in med henne och vi trodde det var bett av någon annan katt,
men det måste ha varit bölden som spruckit, för jag såg på tv (animal planet) med en annan katt som också hade så fast bara 1 hål.
usch vad rörigt det blev :crazy: hoppas du förstog något.
Men håll koll på det för det kan vara att hon blivit biten ---> böld ---> spricker = hål med var

hoppas du fick någon hjälp :)

hon ömmar ganska rejält. Försökte få henne att öppna munnen men då ryckte hon bara med huvudet. M men hon var inte svullen över en dag. Men gissar nog mer på att det är ett broms eller geting stick för tror inte det är böld men vad vet jag :P hehe

Skulle tro att det där är ett geting/bromsbett, det blir mkt mer svullet av ormbett.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Först och främst, innan någon hinner bli upprörd; vi har självklart haft ut veterinär redan! En av mina hästar, en 18-årig...
Svar
3
· Visningar
1 803
Senast: Nevermind
·
Hästvård Måste rådfråga, veterinär är kontaktad men har själv ingen aning i nuläget. Jag ligger själv i influensa och har inte varit i stallet...
Svar
17
· Visningar
2 810
Senast: WSLPZF
·
M
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I fredags kväll åkte jag för att rida Aprilia men när jag kom dit visade ägaren att hon slagit sig, och hade ett ganska stort skrapsår...
Svar
0
· Visningar
851
Senast: mooi
·
Hästvård Vad tror vi? Dessa dök upp idag när jag klippte hästen. Såg dem inte innan och inte när jag klippte utan när jag borstade bort pälsen...
Svar
7
· Visningar
1 737
Senast: Design05
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka