Fläck av zinkpasta?

MiniLi

Trådstartare
Har lyckats få zinkpasta på två av mina stalljackor vilket lämnat vita fläckar som inte gick bort i tvätten. Är lite osäker på om det är typ fettfläck eller om zinkpastan bleker?
Någon med koll och som har ett trick för hur man kan bli av med fläckarna?
 
Båda jackorna har typ glansigt yttertyg och de är självklart svart resp marinblå så att fläckarna syns riktigt bra :down:
 
Har lyckats få zinkpasta på två av mina stalljackor vilket lämnat vita fläckar som inte gick bort i tvätten. Är lite osäker på om det är typ fettfläck eller om zinkpastan bleker?
Någon med koll och som har ett trick för hur man kan bli av med fläckarna?

Det finns inget som bleker i zinkpasta, det är fettfläckar.
 
Har lyckats få zinkpasta på två av mina stalljackor vilket lämnat vita fläckar som inte gick bort i tvätten. Är lite osäker på om det är typ fettfläck eller om zinkpastan bleker?
Någon med koll och som har ett trick för hur man kan bli av med fläckarna?

Zinkpastan är superfet, så jag hade provat med vanligt diskmedel till att börja med :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag ska ha min mormors brudklänning under en del av bröllopsfesten :). Men, den har varit på kemtvätt utan att alla fläckar gick bort...
2
Svar
22
· Visningar
1 841
Senast: Fibusen
·
Hemmet Jag har en dyna för min balkongsoffa. Tyvärr så krävs det bara lite vatten för att det ska bli stora fula fläckar. Ena sidan är full av...
Svar
3
· Visningar
451
Senast: KesoNeso
·
Kläder & Bli fin Kan någon förklara detta? Jag åt sushi idag och hade en vit blus (förstås). Naturligtvis fick jag en liten soyaprick på den nytvättade...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 023
Senast: Mia_R
·
Fritid Håller på att rensa här hemma för att sälja sånt som inte används, och hittade då en låda tyg. Baserat på vad som står på lådan måste...
Svar
4
· Visningar
728
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 38
  • Tvättstugedrama
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp